جذب بیش از 32 درصد بی‌سوادان به امر آموزش در بخش غلامان شهرستان رازوجرگلان
کد خبر: 3869683
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

جذب بیش از 32 درصد بی‌سوادان به امر آموزش در بخش غلامان شهرستان رازوجرگلان

گروه اجتماعی ــ مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان رازوجرگلان از جذب بیش از 32 درصد بی‌سوادان به امر آموزش در بخش غلامان خبر داد.

جذب بیش از 32 درصد بی‌سوادان به امر آموزش در بخش غلامان شهرستان رازوجرگلانعباس رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان رازو جرگلان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه۴۵۲ بیسواد توسط ۴۵ آموزش‌دهنده سوادآموزی در سال جاری آموزش دیدند، اضافه کرد: در  سال جاری ۴۵آموزش دهنده سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی تحت پوشش موسسه احسان مسئولیت آموزش ۴۵۲ نفر بی‌سواد را در این شهرستان عهده‌دار هستند.

وی افزود: در جهت آموزش به افراد بی‌سواد علاوه بر آموزش دهندگان واحد سوادآموزی از طریق معلم‌های رسمی، پیمانی سطح شهرستان و کارمندان رسمی سایر ارگان‌ها  استفاده می‌شود.

رضایی ادامه داد: افراد باسواد خانوار که تحصیلات دوره دوم متوسطه به بالا دارند می‌توانند در صورت تمایل با آموزش افراد بی‌سواد با سوادآموزی شهرستان همکاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان راز و جرگلان افزود: در بخش غلامان  از ۶۵نفر بیسواد،۲۳ نفر به سوادآموزی جذب شدند که با بیش از 32 درصد جذب برای آموزش روبرو هستیم و در بخش مرکزی شهرستان از ۵ بی‌سواد ۲۳ نفر جذب به امر سوادآموزی شدند که 44 درصد جذب در این بخش برای آموزش داریم.

رضایی تصریح کرد: در بخش جرگلان از ۳۲۲نفر بیسواد،۶۳ نفر جذب برای آموزش شدند که شامل بیش از 19 درصد می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان رازوجرگلان خاطرنشان کرد: برنامه آموزشی نهضت سوادآموزی شامل سه دوره آموزشی سوادآموزی(بیسوادی کامل)،دوره‌تحکیم(تاسوم‌ابتدایی)، دوره انتقال(پایان دوره ابتدایی) می‌باشد که برای دوره سوادآموزی شهرستان طی سال جاری  ۳۱۳نفر در نظر گرفته شده است که ۱۴۷نفر جذب شده‌اند.

رضایی تصریح کرد :در دوره تحکیم برای۲۲۲نفر برنامه‌ریزی شده است که تا به این لحظه ۱۸۰نفر  و برای دوره  انتقال ۱۲۵نفر در نظر گرفته شده که ۱۲۵نفر جذب شدند و تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی همچنین گفت:برای گسترش امر سوادآموزی نیازمند همکاری اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی با آموزش‌دهندگان هستیم که امید است همکاری بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها بیشتر از گذشته شود تا در فرصت باقی‌مانده تا پایان دی‌ماه سوادآموزان بیشتری جذب آموزش شوند.

وی اضافه کرد: امید است با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی،دهیاری و شوراها در آینده نه چندان دور، بتوانیم جشن پایان بی‌سوادی را در استان بگیریم.

مدیر آموزش‌وپرورش رازوجرگلان در پایان اظهار کرد: 17 نفر از آموزش‌دهندگان سوادآموزی به صورت حق‌التدریس در آموزش‌وپرورش در ابتدا سال تحصیلی جاری جذب می‌شوند.

انتهای پیام
captcha