جهانی بودن میراث فرهنگی و طبیعی به عنوان عامل صلح و گفت‌وگو بین مردم
کد خبر: 3869884
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
دبیرکل یونسکو در واکنش به تهدیدهای ترامپ تأکید کرد؛

جهانی بودن میراث فرهنگی و طبیعی به عنوان عامل صلح و گفت‌وگو بین مردم

گروه جامعه ــ دبیر کل یونسکو، در پی تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا علیه اماکن فرهنگی ایران، با سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد یونسکو دیدار و درخصوص تنش‌ها در خاورمیانه به‌ویژه موضوع میراث و فرهنگ، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

جهانی بودن میراث فرهنگی و طبیعی به عنوان عامل صلح و گفت‌وگو بین مردمبه گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، اودری ازوله، دبیر کل یونسکو، در پی تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه اماکن فرهنگی ایران، با احمد جلالی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد یونسکو دیدار و در خصوص تنش‌ها در خاورمیانه به‌ویژه موضوع میراث و فرهنگ، گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

دبیر کل یونسکو در این ملاقات اظهار کرد: براساس کنوانسیون ۱۹۵۴ حفاظت از دارایی‌های فرهنگی در هنگام درگیری مسلحانه و کنوانسیون ۱۹۷۲ حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی جهان که توسط ایران و ایالات متحده به امضا رسیده است، هر دو کشور از «هر اقدام عامدانه که ممکن است به طور مستقیم یا غیر مستقیم به میراث فرهنگی و منابع طبیعی، کشوری دیگر آسیب برساند» منع شده‌اند.

وی همچنین قطعنامه ۲۳۴۷ شورای امنیت سازمان ملل که به اتفاق آرا در سال ۲۰۱۷ به تصویر رسید را یادآوری کرد و گفت: براساس این قطعنامه تخریب میراث فرهنگی محکوم می‌باشد.

خانم ازوله در پایان بر جهانی بودن میراث فرهنگی و طبیعی به عنوان عامل صلح و گفت‌وگو بین مردم تأکید کرد و گفت: جامعه جهانی وظیفه دارد از آن برای نسل‌های آینده محافظت و نگهداری کند.

انتهای پیام
captcha