برگزاری مراسم دو شهید نخبه سانحه هواپیمایی در کرمان
کد خبر: 3875188
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

برگزاری مراسم دو شهید نخبه سانحه هواپیمایی در کرمان

گروه سیاست و اقتصاد ــ همزمان با سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه(س) شامگاه دیروز چهارشنبه، 9 بهمن‌ماه مراسم دو شهید نخبه سانحه هواپیمایی؛ شهیده زهرا حسنی‌سعدی و محمدصالحه با حضور امام جمعه و مسئولان استان در تکیه فاطمیه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) گفت: دو مسئله خیلی مهم هم به لحاظ اعتقادی و اخلاقی و هم در زندگی ما نقش جدی دارند؛ یک مسئله این است که ما انسان‌ها در مواضع مختلف مورد امتحان قرار می‌گیریم و خدا همه ما را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و امتحان‌های متنوع و گوناگونی هستند با صرف گفتن ایمان و اقرار به آن موضوع تمام نمی‌شود بلکه از آغاز تا پایان زندگی امتحان‌های متعدد را شاهدیم.
وی افزود: گاهی اوقات انسان با فقر و نیاز مالی امتحان می‌شود با اینکه می‌تواند از طریق حرام در رفاه زندگی کند اما چون همه آزادی و عزت و دیانت خودش را بگذارد و خروج از فقر را بگیرد مقاومت می‌کند فقر را به جان و دل می‌پذیرد و راه مقابل آن را انتخاب نمی‌کند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: گروهی دیگر با مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها و مشقت‌های فراوانی امتحان می‌شوند و باید مصیبت‌های سنگینی را تحمل کنند و نزدیک‌ترین افرادشان را از دست می‌دهند.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: این شهیده نماز اول وقت می‌خواند از آغاز تکلیف و قبل از آن روزه می‌گرفت و اهل عبادت بود در بحث علمی هم نخبه بود طبیعی است شهادت چنین فرزندی برای خانواده یک امتحان بسیار بزرگ است.
وی بیان کرد: اما مشیت خدای تبارک و تعالی در امتحان‌ها، الهی است در متون دینی فلسفه امتحان برای تربیت خود انسان و بالابردن ظرفیت عنوان شده است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهارکرد: اصل دوم، صبر و بردباری است لذا همیشه شخصیت‌ها و خانواده‌های بزرگ مورد امتحان‌های بزرگ واقع شدند یکی از این امتحان‌های بزرگ امتحانی است که برای حضرت یوسف و یعقوب پیش آمد.
وی تصریح کرد: یک مسئله مهمی وجود دارد که ما می‌گوییم در مقابل مصیبت‌ها صبر کنیم به این معنی است که ما گریه و شیون نکنیم، لذا به پیامبر هم این ایراد را می‌گرفتند که چرا در غم عزیزان‌تان اشک می‌ریزید و صبر ندارید.
امام جمعه کرمان گفت: پیامبر می‌فرمایند، اینگونه نیست، انسان عواطف و احساساتی دارد این اشکی که بر چشم من جاری می‌شود و این آهی که از درون من بلند می‌شود و این آتشی که نبود عزیزان قلب من را می‌لرزاند، این برای هر انسانی در مرگ عزیزانش است. من از یک طرف اشک می‌ریزم و دلم آتش می‌گیرد و از طرف دیگر شکر خدا به‌جا می‌آورم.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: حقیقتا تحمل شهادت این دو عزیز سانحه هوایی برای خانواده درد معمولی نیست، در زندگی یک طوفان‌هایی دل آدم را تکان می‌دهد و یک تسکینی بر آتش درونش این است که از چشمش اشک جاری شود و ما باید در این صبرها حرفی نزنیم که خشم خدا در آن باشد پس معنا و مفهوم صبر این نیست که در غم عزیزانمان گریه نکنیم، اشک نریزیم و دلمان نسوزد.

انتهای پیام
captcha