قوی‌شدن اقتصاد نیازمند بودجه‌ریزی مناسب است
کد خبر: 3876847
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس:

قوی‌شدن اقتصاد نیازمند بودجه‌ریزی مناسب است

گروه اقتصاد ــ یوسفیان‌ملا اظهار کرد: اگر بودجه‌ریزی و سایر سیاست‌های اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی باشد و مردم هم لزوماً کالای خارجی را بهتر از کالای ایرانی ندانند و فرهنگ لازم برای استفاده از کالای داخلی رخ دهد، قطعاً تبدیل به قوی‌ترین کشور دنیا، هم از بُعد نظامی و هم اقتصادی خواهیم شد.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، به بیان نکاتی درباره نقش بودجه‌ریزی در شکل‌گیری اقتصاد قوی و تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: هر چقدر بودجه‌ریزی کشور قوی‌تر شود مسلماً اقتصاد کشور هم قوی‌تر خواهد شد. اساساً هر اقدامی که نیاز ما به کشورهای بیگانه را از بین ببرد به اقتصاد مقاومتی منتج خواهد شد لذا باید در این راستا حرکت کنیم؛ برای مثال ما در حوزه نظامی واقعاً به شکل مقاومتی عمل کرده‌ایم و همین می‌تواند برای اقتصاد ما نیز الگو باشد.

اقتصادمان را همانند قدرت نظامی قوی کنیم

وی ادامه داد: الان دشمنان جرئت ندارند به کشور ما نگاه کنند. این در حالی است که زمانی همین دشمنان، هواپیمای مسافربری ما را می‌زدند و قدرت‌نمایی‌های دیگری می‌کردند اما الان جرئت و توانایی چنین کاری را ندارند. ما قلب پایگاه نظامی آمریکایی‌ها را در عین‌الاسد با موشک مورد هدف قرار دادیم ولی آنها توان واکنش نشان دادن را نداشتند.


  • بیشتر بخوانید

رقابت دولت‌های بعد از جنگ در وابستگی به نفت

رابطه اقتصاد قوی و اقتصاد اسلامی


یوسفیان‌ملا افزود: خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که تعدادی از سربازان این کشور دچار سرگیجه و مریضی شده‌اند اما توان شلیک علیه ما را ندارند چراکه می‌توانند در صورت اقدام به چنین کاری، اتفاقات بسیار بدی برای آنها رخ خواهد داد. لذا باید بتوانیم اقتصاد را نیز همانند قدرت نظامی کشور تقویت کنیم.

لزوم توجه به کیفیت کالاهای داخلی

وی با اشاره به پیش‌نیازهای شکل‌گیری اقتصاد قوی یادآور شد: در اقتصاد نیازمند آن هستیم که مصرف ملت را مدیریت کنیم. همچنین لازم است از کالاهای خارجی چشم‌پوشی کنیم. در این راستا باید کالای داخلی مرغوب و از نظر قیمت نیز قابل قبول شود که تحقق این اقدامات منجر به شکل‌گیری اقتصاد قوی و مقاوم خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی درباره نقش بودجه‌ریزی مناسب در شکل‌گیری اقتصاد قوی تصریح کرد: اگر کشور در حوزه اقتصادی همانند نظامی عمل کند دیگر هیچ مشکلی نخواهیم داشت. البته شیوه بودجه‌ریزی در اقتصاد نیز دارای اهمیت است که نباید از آن غافل شویم. در چنین شرایطی دیگر هیچ تهدید سیاسی، نظامی و اقتصادی علیه ما کارساز نخواهد بود.

می‌توانیم قوی‌ترین کشور دنیا باشیم

منتخب مردم آمل در خانه ملت با اشاره به دلایل تمرکز غربی‌ها به تحریم اقتصادی علیه ایران بیان کرد: غربی‌ها به صورت روزانه اقدامات تحریمی در حوزه اقتصاد علیه ما انجام می‌دهند اما در بخش نظامی، چون وابستگی نظامی به کشورهای دیگر نداریم، هیچ کاری از دستشان برنمی‌آید و در واقع اصلاً کشوری را پیدا نمی‌کنند که به ایران اسلحه بفروشد و غربی‌ها بخواهند آن کشور را تحریم کنند چراکه ایران خودش اسلحه مورد نیاز را تولید می‌کند و این مسئله‌ای بسیار مهم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر در اقتصاد هم همین‌گونه حل کنیم، این کشور برای همیشه فناناپذیر است. دشمنان ما اکنون بر روی اقتصاد تمرکز کرده‌اند چراکه این بخش را ضربه‌پذیر می‌دادند و دلیلش هم این است که متأسفانه ما به خوبی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل نکرده‌ایم. لذا اگر بودجه‌ریزی و سایر سیاست‌های اقتصادی ما به این سمت برود و مردم هم لزوماً کالای خارجی را بهتر از کالای ایرانی ندانند و فرهنگ لازم برای استفاده از کالای داخلی رخ دهد قطعاً و یقیناً کشور تبدیل به قوی‌ترین کشور دنیا، هم از بُعد نظامی و هم اقتصادی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha