نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر آغاز شد/ ساخته شده با دست‌های ایرانی
کد خبر: 3878606
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر آغاز شد/ ساخته شده با دست‌های ایرانی

نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که در آن شاهد نمایش توانمندی های طراحان و تولیدکنندگانی داخلی بودیم که با افتخار بر سردر ویترین‌های خود نوشته بودند «ساخته شده با دست های ایرانی».

به گزارش ایکنا؛ نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر امروز پنج شنبه 24 بهمن ماه با حضور علی اصغر کاراندیش، معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوکتاوینو علیم الین، سفیر جمهوری اندونزی در ایران، سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و رئیس جشنواره و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.

در این مراسم افتتاحیه که به دلیل اختصاص بودجه برگزاری آن به سیل زدگان سیستان و بلوچستان، بسیار ساده برگزار شد، ابتدا روبان نمایشگاه که از هنرهای دستی تهیه شده بود توسط میهمانان مراسم بریده شده و سپس حاضران از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.

علی اصغر کاراندیش، سیده مرضیه شفاپور و اوکتاوینو علیم الین سفیر جمهوری اندونزی در ایران در ادامه با حضور در سالن برگزاری نشست های تخصصی جشنواره، مخاطب اجرای دو قطعه سرود از سوی گروه موسیقی «میثاق» متعلق به اتباع افغانستان قرار گرفتند که یکی از این قطعات با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا شد.

در ادامه مراسم، کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با تأکید بر اینکه دنیا امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به صلح و آرامش دارد، گفت: فضای نمایشگاهی این دوره از جشنواره و همدلی و وفاقی که میان میهمانان و برگزار کنندگان مشاهده شد می تواند ظرفیت خوبی برای برقراری صلح، سازش و همزیستی همه اقوام دنیا ایجاد کند.

همچنین گزارشی از فعالیت‌های برندهای تولید پوشاک و لباس صددرصد ایرانی به کاراندیش داده شد و او از نمونه آثار این بخش با عنوان «ساخته‌شده با دست های ایرانی» یا همان «ویترین ملی» بازدید کرد که شامل ۲۷ برند ایرانی است.

اوکتاوینو علیم الین سفیر اندونزی در ایران نیز گفت: از دولت ایران به جهت فراهم آوری این موقعیت فرهنگی سپاسگزارم و با بازدیدی که از بخش نمایشگاهی داشتم در کمال شگفتی مشاهده کردم که بسیاری از سبک های اجرایی و تولیدی لباس و پوشاک در ایران شبیه به همان اتفاقی است که در اندونزی می افتد و این امر زمینه را برای ارتباط بیشتر میان ایرانیان با مردم اندونزی، طراحان و تولیدکنندگان هر دو کشور فراهم می آورد.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر آغاز شد/ ساخته شده با دست‌های ایرانی

وی اضافه کرد: ما در این دوره از جشنواره گوشه ای از ظرفیت های فرهنگی اندونزی در راستای طراحی و تولید مد و لباس را به نمایش درآوردیم و با توجه به فرهنگ غنی این کشور، مشتاق هستیم که در آینده نزدیک شرایطی فراهم شود که مردم ایران بیشتر با فرهنگ و هنر اندونزی آشنا شوند و زمینه برای همکاری های فرهنگی و هنری میان دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

پس از مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه، بخش مسابقه زنده طراحی لباس اجتماع بانوان افتتاح و 20 گروه سه نفره مسابقه از ایده تا اجرای خود را آغاز کردند.

به گزارش ایکنا؛ نهمین جشنواره مد و لباس فجر از امروز پنج شنبه 24 بهمن ماه در بوستان گفت وگو آغاز و تا روز 29 بهمن ماه علاقه مندان از ساعت 10 تا 20 فرصت دارند از نمایشگاه، مسابقه زنده طراحی لباس، کارگاه های آموزشی، بخش بین الملل و بخش مؤسسات این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام
captcha