ثبت‌نام 156 همدانی در آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن
کد خبر: 3882156
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

ثبت‌نام 156 همدانی در آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن

رئیس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان همدان از ثبت‌نام 156 نفر از استان همدان در اولین مرحله پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن، خبر داد.

ثبت‌نام 156 همدانی در پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآنغلامرضا فرهادی، رئیس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌‍وگو با ایکنا از همدان، از ثبت نام 156 نفر از استان همدان در اولین مرحله پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن خبر داد.
رئیس دارالقرآن استان همدان با اشاره به اینکه ثبت‌نام تا 30 بهمن‌ماه ادامه داشته است، گفت: این آزمون در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.
وی اشاره‌ای به آمار ثبت‌نام کنندگان در این آزمون داشت و اضافه کرد: در این دور از آزمون، 46 نفر، در رشته حفظ 10 جزء، 30 نفر در رشته حفظ 20 جزء و 79 نفر در رشته حفظ کل از سراسر استان ثبت‌نام کرده‌اند.
فرهادی با اشاره به اینکه شهرستان همدان دارای بیشترین آمار ثبت‌نامی بوده‌است، گفت: از شهرستان اسدآباد 5 نفر، تویسرکان 4 نفر، فامنین 1 نفر، بهار 23 نفر، رزن 5 نفر، کبودرآهنگ 9 نفر، ملایر 18 نفر، نهاوند 8 نفر و همدان 62 نفر ثبت نام کرده اند.
رئیس دارالقرآن استان همدان با اشاره به اینکه امسال محل آزمون در دو شهرستان همدان و ملایر برگزار خواهد شد، گفت: 29 نفر از ثبت‌نام کنندگان محل آزمون خود را ملایر و 127 نفر مابقی از 159 نفر ثبت‌نامی در همدان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از آزمون مرحله اول مربوط به ترجمه آیات و ۲۰ درصد آن نیز حسن حفظ است، ادامه داد: مرحله اول پانزدهمین آزمون تخصصی اعطای مدرک به حفاظ قرآن ۲۲ فروردین‌ماه ۹۹ رأس ساعت ۱۵ به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
فرهادی ادامه داد: زمان ویرایش اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۷ اسفندماه در نظر گرفته شده است و ثبت‌نام‌کنندگان در این آزمون می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از ۱۶ تا ۲۱ فروردین‌ سال ۹۹ به سایت تلاوت مراجعه کنند.
رئیس دارالقرآن استان همدان گفت: نتایج این مرحله از آزمون ۲۴ خردادماه سال آتی از طریق سایت تلاوت(telavat.ir) منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha