خدمات‌رسانی به ۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در شیراز
کد خبر: 3882965
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

خدمات‌رسانی به ۸۴ بیمار مشکوک به کرونا در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز از خدمات‌رسانی به ۸۴ بیمار مشکوک به کروناویروس جدید در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و نظارت‌های منظم تیم ستادی بر روند ارائه خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس در مهار بیماری کووید - ۱۹ یا کرونا ویروس جدید امروز، 13 اسفندماه در دانشگاه علوم پزشكی شیراز برگزار شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این نشست با اشاره به شیوه‌نامه ابلاغی جدید از سوی وزارت بهداشت، خواستار نظارت جدی مسئولان دانشگاه بر روند خدمت‌رسانی به بیماران و مراجعان شد.

وی ضمن بیان مصوبه‌های جدید و تأکیدات وزیر بهداشت در نشست وب‌کنفرانسی شب گذشته با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، تأکید کرد: با توجه به اهمیت روندهای تشخیصی، در صورت نیاز از ظرفیت تمامی آزمایشگاه‌های تخصصی استان استفاده شود.

لطفی با اشاره به لزوم به‌کارگیری بسته‌های تشویقی برای انگیزه‌بخشی به تیم‌های سلامت و کارکنان دانشگاه، از تلاش و همکاری مرکز صدا و سیمای فارس برای انتشار اخبار آموزشی و خبری پیرامون کرونا ویروس جدید در استان تقدیر کرد.

پرهیز از تردد غیرضروری در سطح شهر، تأکید مهم رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود که باید در بسته‌های آموزش عمومی مورد توجه قرار گیرد.

لطفی تأکید کرد: لازم است تمامی داروخانه‌های منتخب توزیع‌کننده ماسک، نسبت به نصب استند برای اطلاع‌رسانی قیمت ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در داروخانه اقدام کنند.

علی اكبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز از خدمات‌رسانی به ۸۴ بیمار مشکوک به کروناویروس جدید در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) و نظارت‌های منظم تیم ستادی بر روند ارائه خدمات درمانی خبر داد.

مهرداد شریفی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكی شیراز از تأمین ماسک علاوه بر توزیع در بازار، برای کارکنان و پزشکان بیمارستان‌های مرجع نیز خبر داد و تأکید کرد: دانشگاه برای تأمین و ارسال ماسک با تمام توان اقدام کرده است و جای هیچ نگرانی برای تأمین ماسک در این مراکز وجود ندارد.

راه‌اندازی پویش «سپاس پرستار» با هدف انتشار فعالیت‌های سپیدپوشان خط مقدم سلامت

سیدمحمدحسین حقایقی، قائم مقام مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این نشست گزارشی از اقدامات این سازمان پیرامون مقابله با ویروس کرونا ارائه داد و از راه‌اندازی پویش «سپاس پرستار» با هدف انتشار فعالیت‌های سپیدپوشان خط مقدم سلامت در صدا و سیمای مرکز فارس خبر داد.

وی پیشنهاد داد تا برای توسعه و گسترش اطلاع‌رسانی و گسترش آرام‌بخشی جامعه، از دانش و مشارکت پزشکان اجتماعی نیز استفاده شود.

محسن مقدمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز و رئیس کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس جدید نیز در این نشست از تلاش اعضای کمیته کارگروه علمی دانشگاه برای آمادگی تمامی اساتید بالینی در بخش های مختلف بیمارستان‌ها در امر خدمت‌رسانی در این زمینه خبر داد.

نظارت بر خدمات دندان‌پزشکی با هدف حفظ سلامت مراجعان

شاهرخ قیصری، دبیر شورای عالی دندان‌پزشکی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز با اشاره به اهمیت حفظ سلامت در خدمات دندانپزشکی، در شرایط کنونی، بازدید و نظارت مستمر بر ۱۲ مرکز دندان‌پزشکی شهری و روستایی را تلاشی در این راستا برشمرد.

قاسم ایزدی، مدیر نظارت، اعتباربخشی و صدور پروانه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز گزارشی از روند توزیع مواد ضدعفونی‌کننده به ۹۰ درمانگاه دارای مرکز دندانپزشکی ارائه داد.

در این نشست، بر استفاده از ظرفیت پزشک خانواده در راستای کنترل بیماری کرونا تأکید شد. بررسی شیوه توزیع و نظارت بر توزیع ماسک در درمانگاه‌های تخصصی، آزمایشگاه‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌های شبانه‌روزی منتخب استان از دیگر محورهای این نشست بود.

انتهای پیام
captcha