صلح و سازش قتل عمد در بروجرد
کد خبر: 3883218
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

صلح و سازش قتل عمد در بروجرد

رئیس شورای حل اختلاف بروجرد، گفت: شانزدهمین صلح و سازش قتل عمد در سال‌ جاری در بروجرد رقم خورد.

انجام صلح و سازش قتل عمد در بروجردبه گزارش ایکنا از لرستان، حمیدرضا بوالحسنی، رئیس دادگستری بروجرد امروز، چهاردهم اسفندماه در جمع خبرنگاران از صلح و سازش پرونده قتل عمد، با تلاش و همت شعبه 12 این شهرستان خبر داد و گفت: شانزدهمین صلح و سازش قتل عمد در شهرستان بروجرد رقم خورد.

وی با اشاره به این‌که سومین سازش قتل عمد، در سال‌ جاری در شهرستان بروجرد اتفاق افتاده است، افزود: در تاریخ 27 مردادماه سال 93 برابر اطلاع از مرگی مشکوک به پلیس 110، مأموران انتظامی شهرستان بروجرد در محل حاضر شده و مشخص شد که فردی به نام م.ت به قتل رسیده است و خانواده وی نیز در زمان ارتکاب قتل در منزل حضور نداشته‌اند که در تحقیقات مقدماتی مشخص شد فرزند مقتول با یکی از دوستانش به نام آ.ش درگیری لفظی داشته و به این دلیل نامبرده در مظان اتهام قتل قرار گرفت.

رئیس شورای حل اختلاف بروجرد ادامه داد: پرونده از طریق شعبه دوم بازپرسی دادسرای بروجرد پس‌ از انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان لرستان مستقر در شهرستان بروجرد ارجاع شد که شعبه مذکور پس از بررسی و رسیدگی‌های لازم به موجب دادنامه مورخ نهم اسفندماه 95 حکم بر محکومیت قاتل به قصاص، از طریق آویختن به چوبه دار، صادر کرد.

وی افزود: پس‌ از اعتراض از جانب وکیل متهم، پرونده به شعبه بیستم دیوان عالی کشور ارسال و در نهایت در مورخ 19 دی‌ماه 98 دادنامه برای اجرا به دادسرای بروجرد ارجاع شد.

بوالحسنی ادامه داد: مجموعه دستگاه قضایی، جهت مصالحه، اقدامات لازم را در پیش گرفت که طی نشست‌های مکرر فی مابین طرفین توسط ریش سفیدان و افراد خیر و پادرمیانی دادستان شهرستان و شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد در چندین مرتبه تاریخ اعدام متهم تعیین شد و هر بار نیز مقدمات اجرای قصاص فراهم شد.

وی در پایان گفت: هیئت سازش شورای حل اختلاف شهرستان با پادرمیانی خیران و ریش‌سفیدان و روحانیان، به‌ویژه حجت‌الاسلام ملکوتی و گودرزی، امام جماعت دادگستری، در جلسات متعدد که در منزل مادر مقتول برگزار شد حاضر شده و تلاش خود را جهت صلح و سازش انجام دادند.

یادآور می‏‌شود، بوالحسنی، رئیس حوزه قضایی شهرستان بروجرد، شخصاً در جلسات متعدد که در منزل مادر مقتول جهت مصالحه برگزار شد شرکت کرد، تا این‌که در آخرین لحظات قبل از اجرای حکم قصاص، اولیای دم انصراف خود را از اجرای حکم قصاص اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha