تغییر زمان برگزاری همایش ملی «شیخ‌الاسلام کردستان» در سنندج
کد خبر: 3883904
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

تغییر زمان برگزاری همایش ملی «شیخ‌الاسلام کردستان» در سنندج

همایش ملی شهید حاج ماموستا محمد شیخ‌الاسلام که قرار بود در نیمه دوم اسفندماه ۹۸ در سنندج برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ به زمان دیگری موکول شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) در کشور و در راستای دستورات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا همایش ملی شهید شیخ‌الاسلام که برنامه‌ریزی آن جهت برگزاری در نیمه دوم اسفندماه به انجام رسیده بود کنسل و به زمان دیگری موکول شد.

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری فراخوان همایش از خردادماه 98 در قالب محورهای مختلف از جمله ماموستا شیخ‌الاسلام و تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و سرگذشت علمی و دینی، ماموستا شیخ‌الاسلام و خدمات فرهنگی و اجتماعی، ماموستا شیخ‌الاسلام و وحدت ملی و انسجام اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و  رهبر معظم انقلاب اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و حکومت اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و نسل جوان اعلام شد که آثار خوبی در این بخش‌ها به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مرادی بیان کرد: برگزاری شب خاطره شهید حاج ماموستا شیخ‌الاسلام همزمان با دهمین سالروز شهادت این روحانی عالیقدرکردستانی در 26 شهریورماه 98 با حضور مسئولان ارشد استان و شاگردان آن شهید در محل سالن همایش‌های صدا وسیمای مرکز کردستان از دیگر برنامه‌هایی این همایش بود.

وی اظهار کرد: از دیگر اقداماتی که در این مدت به انجام رسید، گردآوری تمامی فایل‌های مربوط به سخنرانی‌های این شهید والا مقام است که تمامی این سخنرانی‌ها پیاده‌سازی و ویراستاری شده و در نظر است در قالب کتابی در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: شهید شیخ الاسلام از علمای اهل سنت کردستان که چند دوره نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز بودندبسیار مورد توجه مقام عظم رهبری (مد ظله العالی) قرار داشتند.

وی در خصوص زمان برگزاری این همایش نیز گفت: به امید خدا با پشت سرگذاشتن این مشکل ملی در رابطه با ویروس کرونای جدید و آماده بودن شرایط برگزاری اجتماعات زمان این همایش به اطلاع عموم خواهد رسید.

یادآور می‌شود ماموستا سیدمحمد شیخ‌‌الاسلام روحانی برجسته اهل سنت کردستان در راه وحدت طلبی تلاش‌های بسیاری کرد. او که اهل مبارزه با تفرقه و نفاق بود، سرانجام در شب قدر سال 88، در سنندج ترور و به شهادت رسید. شهید ماموستا سیدمحمد شیخ‌الاسلام روحانی برجسته اهل سنت کردستان را می‌توان مصداق بارز شهیدی بیدار دانست که با گذشت ده سال از شهادتش هنوز هم می توان‌ندای اسلام خواهی و وحدت‌طلبی او را شنید. او مصداق عینی و برجسته شهید منادی وحدت بود.

انتهای پیام
captcha