حضور ۹۰ درصدی خادمیاران یزدی در خط مقدم مبارزه با کرونا
کد خبر: 3884544
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

حضور ۹۰ درصدی خادمیاران یزدی در خط مقدم مبارزه با کرونا

مسئول کانون خادمیاران سلامت دفتر آستان قدس رضوی استان یزد از حضور ۹۰ درصد خادمیاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

حضور ۹۰ درصدی خادمیاران یزد در خط مقدم مبارزه با کرونابه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی آستان قدس رضوی، محمدحسین وفایی‌نسب، مسئول کانون خادمیاران سلامت دفتر آستان قدس رضوی استان یزد از حضور ۹۰ درصد خادمیاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه فعالان عرصه بهداشت و سلامت و تشکر از خدمات شبانه روزی آنها اظهار کرد: از اولین لحظات تشکیل ستاد کرونا، آمادگی خادمیاران رضوی عرصه سلامت برای مقابله با این پدیده در دستور کار قرار گرفت.

وفایی‌نسب افزود: با توجه به اینکه بیشتر پزشکان، پرستاران و کارشناسان خادمیار رضوی استان جزو کادر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هستند، خادمیاران با هماهنگی معاونت‌های بهداشت و درمان این دانشگاه در عرصه‌های مختلف پیش قدم شدند.

مسئول کانون سلامت دفتر آستان قدس رضوی استان یزد گفت: بخشی از پزشکان و کارشناسان بهداشت نیز در بخش خصوصی فعالیت داشتند که آمادگی خود را برای همکاری با کادر درمانی اعلام کردند.

وفایی‌نسب با اشاره به رویکرد مشهد در خصوص استفاده از ظرفیت خادمیاران کشور برای پاسخگویی به تلفن‌های مردمی بیان کرد: در این راستا نیز ۱۲ نفر از خادمیاران به ستاد مرکزی مشهد معرفی شدند تا به صورت تلفنی پاسخگوی سوالات مردمی باشند.

وی آموزش را مهمترین رکن برای مقابله با کرونا دانست و ادامه داد: با همکاری کانون خبر و رسانه دفتر آستان قدس رضوی استان یزد نیز پیام‌های بهداشتی و آموزشی تهیه و از طریق فضای مجازی در اختیار خادمیاران استان قرار گرفته است.

وفایی نسب از آمادگی دیگر خادمیاران برای کمک‌ به پزشکان و پرستاران و کادر درمانی استان خبر داد .

انتهای پیام
captcha