نقاهتگاهی با ظرفیت ۶۰ تخت در شهرکرد افتتاح شد
کد خبر: 3885627
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

نقاهتگاهی با ظرفیت ۶۰ تخت در شهرکرد افتتاح شد

فرمانده سپاه حضرت‌قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال‌وبختیاری گفت: تفاهم‌نامه‌ای که میان سپاه و اداره بهداشت در استان بسته شد نقاهتگاه‌هایی از جمله سالن ورزشی شهدای دانش‌آموزی در مرکز استان با ظرفیت ۶۰ تخت افتتاح شد که به ازای ۴ بیمار یک کادر درمانی در محل حاضر خواهد شد.

نقاهتگاهی با ظرفیت ۶۰ تخت در شهرکرد افتتاح شد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت‌قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری امروز ۲۵ اسفندماه در جمع خبرنگاران استان، با بیان اینکه فعالیت‌های بسیار خوبی در مقابله با ویروس کرونا در استان انجام شده است، بیان کرد: با اطلاع‌رسانی‌های خوب رشد صعودی بیماری کرونا در استان محدود شد اما این کاهش به منظور تمام شدن ویروس نیست زیرا این ویروس یک ویروس فراگیر و با انتقال سریع است لذا مردم با رعایت نکات بهداشتی باید با این ویروس مقابله کنند.

سردار اکبری با بیان اینکه رسالت پاسداران حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب در تمامی مأموریت‌ها است، اظهار کرد: آنچه که لازم است خدمت به مردم است که امروز بالاترین خدمت مقابله با ویروس کرونا است، دشمنان در بُعد روانی از هیچ کاری فروگذار نکردند و با همه امکاناتشان در به هم ریختن روان جامعه ما تلاش می‌کنند اما به برکت وجود مقام معظم رهبری و توصیه‌هایشان و همکاری‌های مردم تا کنون در همه حملات دشمن پیروز شده‌ایم در این حمله نیز پیروز خواهیم شد و تنها شرط سربلندی در مقابله با ویروس کرونا توکل به خدا، توسل به ائمه و رعایت نکات بهداشتی و حضور در همه صحنه‌های جهادی است.

فرمانده سپاه استان گفت: سپاه و بسیج در مقابله با کرونا راه‌کارهای خوبی را در کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان انجام داده است اما متأسفانه در برخی از شهرها و استان‌ها برخی نکات توجه نمی‌شود و حضور مردم و تجمع در بازارها به چشم می‌خورد که با تدبیر در مجموعه استان برخی از اصناف که ضرورت چندانی برای زندگی نداشتند تعطیل شدند، در همین راستا از مردم فهیم و با فرهنگ استان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی نیز بیکار ننشسته و فعالیت‌های مسمومی را علیه مسئولان در این فضا پخش می‌کند که قرارگاه سپاه و بسیج در اقناع سازی فضای مجازی ایجاد شد، همچنین اقدامات شایسته‌ای توسط بسیجیان به عنوان گروه‌های جهادی و خودجوش در حالی که مردم در آرامش شب در خواب هستند برای ضدعفونی کردن معابر و ... انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت بسیج در روستاها نیز فعال هستند و در راستای تأمین ملزوماتی که امروز مورد نیاز مردم است خدمات ارزنده ای را ارائه می‌دهند، ادامه داد: متأسفانه در استان امکانات بهداشتی زیادی وجود نداشت اما امروز با کمک مردم و اخذ مجوز از اداره صنعت معدن و تجارت و تأیید دانشگاه علوم پزشکی، ۷ پایگاه دوخت ماسک فعال شده است که مواد اولیه در اختیارشان قرار گرفته و تولیدات کارگاه‌ها در اختیار افراد ناتوان و نیازمند قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در استان در زمینه تخت و بیمارستان محدودیت وجود دارد، گفت: با تفاهم نامه‌ای که میان سپاه و اداره بهداشت در استان بسته شد نقاهتگاه‌هایی از جمله در سالن ورزشی شهدای دانش‌آموزی در مرکز استان با ظرفیت ۶۰ تخت افتتاح شد که به ازای ۴ بیمار یک کادر درمانی در محل حاضر خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار است در این نقاهت‌گاه‌ها از بیماران ترخیص شده از بیمارستان که هنوز نیاز به مراقبت دارند مراقبت می‌شود، افزود: همچنین مکان‌های دیگری در شهرستان‌های اطراف پیش‌بینی شده تا افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند و نیاز به بستری بیشتر و مراقبت های بیشتری دارند در این مکان‌ها تحت نظارت قرار بگیرند، سپاه آمادگی کامل را دارد تا در کنار وزارت بهداشت و علوم پزشکی به این بیماران خدمات ارائه دهد همچنین قرار است در مناطق و محله‌ها یک محله به صورت محله بلوک‌بندی شده و مشخص شناسایی و خدمات‌رسانی شوند.

سردار اکبری گفت: اگر بیماری در استان شدت پیدا کند و لازم باشد تا افرادی برای سرکشی به منازل هم استانی‌ها مراجعه کنند، تیمی متشکل از سه نفر که دو نفر آن از اداره بهداشت و یک نفر از اعضای پایگاه بسیج همان محل که نسبت به خانوارها شناخت دارد به درب منازل افراد مراجعه و بررسی‌های لازم انجام می‌شود لذا خانواده‌ها در نظر داشته باشند به هیچ وجه به کسانی که بدون هماهنگی قبلی به درب منازل مراجعه می‌کنند اعتماد نکنند و آن‌ها را به منازلشان راه ندهند.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی از جمله اولین ارگان‌هایی است که در روزهای سخت وارد صحنه می‌شود و امروز در مقابله با ویروس کرونا کنترل خروجی‌ها و ورودی‌های استان و تأمین پزشکان مورد نیاز را برعهده گرفته‌ است، همچنین تمامی تجهیزاتی را که در بیمارستان‌های صحرایی استفاده می‌کردند در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار داده‌اند.
فرمانده سپاه استان در مورد کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان گفت: در حال حاضر در ورودی و خروجی‌های شهر تنها تب سنجی اجرا می‌شود و افرادی که وضعیت قرمز دارند به بیمارستان ارجاع داده می‌شود اما تفاهم‌نامه‌ای در روزهای آتی به علوم‌پزشکی بسته خواهد شد تا کنترل و سختگیری برای ورودی و خروجی‌های استان بیشتر شود، چرا که اگر مردم مسافرت نکنند این ویروس منتقل نخواهد شد.

سردار اکبری به فعالیت گروه‌های جهادی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ضدعفونی کردن ۳۸۰ باب مسجد و مدرسه، ضدعفونی کردن معابر عمومی استان و توزیع اقلام و بهداشتی در میان مردم از جمله فعالیت‌های این گروه بود که با هماهنگی مردم، دهیاران، فرمانداران و مسئولان شهرستانی و استانی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه تهیه بروشور آموزشی ‌و آموزش چهره‌به‌چهره از جمله اقدامات دیگر سپاه و بسیج بوده است، افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بروشور مقابله با کرونا در سطح استان توزیع شده و ۳۰۰ إلی ۴۰۰ نفر در کارگاه‌های آموزشی به عنوان مربی مقابله با کرونا تربیت شده‌اند، همچنین ۵۰ نفر از نیروهای مجرب کادر سپاه که دوره‌های آموزشی بهداشتی و درمانی را از قبل گذرانده‌اند اکنون با یک آموزش ۱ الی ۲ روزه برای مقابله با ویروس کرونا آماده می‌شوند.

وی افزود: تمام نکات بهداشتی در سپاه و پادگان‌های نظامی اجرا و ورود و خروج نیروهای کادر، سربازان و بسیجیان رصد می‌شود، تا به امروز هیچ مورد مشکوکی در کادر سپاه نداشته‌ایم لذا با رعایت تمام نکات اقدامات لازم را پی می‌گیریم.

فرمانده سپاه استان ادامه داد: مراکز درمانی سپاه از جمله کلینیک فوق تخصصی امام رضا(ع) شهرکرد، کلینیک تخصصی صادقیه بروجن و کلینیک تخصصی در لردگان خدمات ارزنده‌ای را به مراجعه‌کنندگان می‌دهند، همچنین در این کلینیک‌ها بخش ویژه برای موارد مشکوک تعبیه شده و پزشکان متخصص عفونی در کلینیک‌ها مشغول فعالیت هستند.

اکبری در پایان با اشاره به اینکه شعار ما و مسئولان امروز در خانه بمانیم است، گفت: این شعار یک واقعیت است و اگر تجمع در شهر اتفاق نیفتد بیماری ریشه کن خواهد شد.

انتهای پیام
captcha