عمار حکیم از جریان مذاکرات انتخاب نخست وزیر خارج شد
کد خبر: 3885868
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

عمار حکیم از جریان مذاکرات انتخاب نخست وزیر خارج شد

رئیس جریان حکمت ملی عراق امروز، 26 اسفندماه اعلام کرد که از جریان مذاکرات انتخاب اسامی نامزدهای نخست وزیری برای مرحله انتقالی این کشور خارج شده است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «موازین نیوز»، «عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دلیل مخالفت ما با ادامه تأخیر و تعلل در انتخاب نخست وزیر و توجه ما به محاسبات سیاسی که منافع عراق و عراقی‌ها و شرایط کنونی کشور را در نظر نمی‌گیرد، تصمیم گرفتیم که از این پس در مسئولیت انتخاب نامزد نخست وزیری عراق برای دوره انتقالی دخالت نکنیم.
 
وی افزود: ورود جریان حکمت ملی به این مسئله تنها برای یافتن راه خروجی برای این بحران سیاسی و منافع از دست رفته ملت عراق بوده است. از این رو بار دیگر تأکید می‌کنیم که وظیفه نامزد آینده نخست وزیری باید در چارچوب بازگرداندن اقتدار دولت و آمادگی برای اجرای انتخابات زودهنگام در سال جاری منحصر شود.
 
در همین راستا، «نبیل الطرفی» رئیس ائتلاف سائرون در پارلمان عراق هم تأکید کرد که این ائتلاف عضویت خود را در کمیته هفت نفره انتخاب نخست وزیر به حال تعلیق درآورده است و در هیچ نشست دیگری از این کمیته حاضر نمی‌شود زیرا به توافق جدیدی بر سر نام نخست وزیر آینده نرسیده است.

وی تأکید کرد که اختلافی میان گروه‌های شیعی وجود ندارد اما تفاهم هم هنوز به دست نیامده است.
 
منابع عراقی طی 24 ساعت گذشته مهم‌ترین نامزدهای نخست وزیری این کشور را  «نعیم السهیل» مدیر دفتر ریاست جمهوری، «علی شکری» وزیر پیشین برنامه‌ریزی، «اسعد العیدانی» استاندار بصره، «محمد شیاع السودانی» وزیر کار پیشین و «علی الکاظمی» رئیس اطلاعات عراق معرفی کرده بودند.
 
 
انتهای پیام
captcha