از مجازات حبس برای پنهانکاران کرونا در کویت تا تعویق پرداخت قبوض در فرانسه
کد خبر: 3886135
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

از مجازات حبس برای پنهانکاران کرونا در کویت تا تعویق پرداخت قبوض در فرانسه

تعطیلی رستوران‌ها، موزه‌ها و مراکز تفریحی آلمان و ترکیه، تعیین مجازات حبس 5 ساله پنهان‌کاری کرونا در کویت، پیشرفت‌های تدریجی در زمینه ابداع واکسن کرونا در چین و تعویق پرداخت قبوض آب، برق و گاز و اولویت دادن به تأمین امکانات پزشکان و گروه‌های درمانی در فرانسه از جمله نوآمدهای کرونایی جهان طی ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش ایکنا؛ وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه، ۲۷ اسفند ۹۸ از شهروندان این کشور خواست از سفر به کشورهایی که به شدت درگیر آلودگی به ویروس کرونا هستند؛ پرهیز کنند. این موارد شامل آمریکا، کره جنوبی، ایران و برخی کشورهای اروپایی درگیر با بیماری است. چین همزمان با موفقیت در معکوس کردن روند ابتلا به بیماری، اتباع خارجی که قصد ورود به این کشور را دارند نیز به لحاظ سلامتی مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

آلمان

 هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان از مردم این کشور خواست برای غلبه بر موج فراگیر ویروس کرونا، در خانه بمانند.

گفتنی است، این هشدار در حالی صادر شد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور به تعداد یک هزار و ۱۷۴ نفر افزایش یافت. در حال حاضر، شمار مبتلایان آلمانی بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ نفر است و ۱۷ نفر نیز قربانی شده‌اند.

آلمان از دیروز دوشنبه، رستوران‌ها، موزه‌ها و مراکز تفریحی را تعطیل کرده است.

لهستان

تست کرونای وزیر محیط زیست لهستان مثبت اعلام شده و به همین دلیل سایر وزرایی که با وی در جلسه هیئت دولت حضور داشته‌اند، مجبور به رعایت قرنطینه هستند.

15 وزیر دولت لهستان پس از اینکه آزمایش ابتلای «میشال ووس»، وزیر محیط زیست این کشور، به ویروس کرونا مثبت اعلام شد، قرنطینه شدند. آخرین جلسه هیئت دولت لهستان ۱۰ مارس(۲۰ اسفند) برگزار شد که وزیر محیط زیست هم در آن حاضر بود. در آن جلسه از ۲۴ وزیر کابینه ۹ نفر از جمله نخست‌وزیر غایب بودند.

وزرایی که قرنطینه شده‌اند آزمایش کرونا داده‌اند و قرار است امروز نتیجه ابتلا یا عدم ابتلای آنها به بیماری کووید۱۹ اعلام شود و تاکنون ۱۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در لهستان شناسایی شده‌اند و ۴ نفر نیز فوت کرده‌اند.

ترکیه

وزارت خارجه ترکیه از بازگرداندن بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ شهروند این کشور از ۹ کشور اروپایی خبر داد.

این اقدام تا نیمه شب سه‌شنبه و از طریق پروازهای چارتر انجام می‌گیرد. در حال حاضر، ۴۷ نفر در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا هستند و دولت موقتا فعالیت تمامی کافه‌ها، مراکز تفریحی ـ ورزشی و همچنین برگزاری نمازهای جماعت در مساجد را تعلیق کرده است.

مجازات پنهان کاری کرونا در کویت

دولت کویت پیش‌نویس یک لایحه جدید را در خصوص مجازات کسانی که بیماری واگیردار خود را در این کشور پنهان کنند، تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، کسانی که بیماری واگیردار خود را از جمله بیماری کرونا پنهان کرده و عامدانه باعث انتقال آن به دیگران شوند تا ۵ سال حبس و یا غرامت ۱۰ هزار دیناری و یا هر دو آنها در انتظارش است.

لازم به ذکر است که کویت نیز مانند دیگر کشورهای جهان شاهد گسترش و شیوع ویروس کرونا است؛ به‌طوری‌که تاکنون ۱۳۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. کویت تلاش دارد تا با بستن گذرگاه‌ها و مراکز تفریحی روند گسترش ویروس کرونا را مهار کند.

واکسن چینی

پیشرفت‌های تدریجی در زمینه ابداع واکسن کرونا حاصل بررسی دقیق مولکول‌های mRNA ویروس کرونا است و در نتیجه آن آزمایش‌های بالینی برای بررسی کارآیی واکسن ابداع شده از اواسط آوریل یعنی حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود.

تولید واکسن یادشده با همکاری یک شرکت داروسازی در شانگهای موسوم به استیرنا تراپیوتیکس صورت گرفته که داروهای خود را معمولاً با بررسی آر ان ای ویروس‌های بیماری‌زا تولید می‌کند.

البته یک شرکت فناوری دیگر در شانگهای هم در حال برنامه‌ریزی برای تولید واکسن وی ال پی کروناست. واکسن‌های وی ال پی با استفاده از ذرات خود ویروس‌ها و با بهره‌گیری از آنتی‌بادی‌های تولید شده علیه ویروس کرونا در بدن موش‌ها تولید می‌شوند. مؤسسه پاستور شانگهای هم اکنون در تلاش است چنین واکسنی را تولید کند.

شکاف‌های بدنه اقتصاد آمریکا

در حالی که شیوع ویروس کرونا تنش زیادی را بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است، احتمال به رکود کشیده شدن اقتصاد این کشور به بیشترین حد ممکن رسیده است.

این خبر بدی برای کارکنان آمریکایی است؛ میلیون‌ها نفر با شروع رکود شغل خود را از دست خواهند داد. به ویژه گروهی از این کارکنان که حقوق آنها به کلی قطع خواهد شد، چنین اتفاقی ویران‌کننده خواهد بود.

ترک‌هایی روی بدنه اقتصاد آمریکا دیده می‌شوند، کارفرمایان شرکت‌های کوچک با مشکلاتی در زنجیره تأمین خود مواجه شده و فروش خود را از دست داده‌اند.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد که ۱۵ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. این وزارتخانه اعلام کرد که با اضافه شدن این موارد جدید، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان به ۱۳۳ نفر رسیده است.

به‌تازگی نیز، رسانه‌های سعودی گزارش دادند که مقامات این کشور به صورت رسمی تصمیم خود را مبنی بر بستن تمام مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید با هدف مبارزه با گسترش ویروس کرونا در این کشور ابلاغ کرده‌اند.

تعويق انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری در اوهایو

فرمانداری ایالت اوهایو آمریکا از تعویق برگزاری دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خبر داد که قرار بود امروز، سه‌شنبه به وقت محلی برگزار شود.

این در حالی است که پیش‌تر یکی از قضات ایالتی با تعویق این رویداد به دلیل شیوع بیماری کرونا مخالفت کرده بود.

اردن

وزارت بهداشت اردن اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تاکنون ۳۳ نفر از شهروندان اردنی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مراکش

وزارت بهداشت مراکش نیز با ثبت ۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد که شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۳۷ نفر افزایش یافته است.

مصر

وزارت بهداشت مصر نیز شب گذشته از ثبت ۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در این کشور خبر داد تا تعداد کل مبتلایان به این ویروس به ۱۶۶ نفر برسد که از این میان دو نفر جان خود را از دست دادند.

شرایط دشوار فرانسه

رئیس جمهور فرانسه از محدودیت تردد شهروندان این کشور به مدت ۱۵ روز جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد. ماکرون گفت: تردد غیرضروری در فرانسه ممنوع است و هرکس در این خصوص اخلال ایجاد کند، مجازات خواهد شد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین افزود که کشورش تدابیر سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع کرونا وضع خواهد کرد و مرزها با اروپا را به مدت ۳۰ روز می‌بندد. وی با بیان اینکه فرانسه در شرایط دشواری به‌سر می‌برد از استقرار ارتش در مناطق مورد شیوع کرونا خبر داد.

ماکرون همچنین از تعویق پرداخت قبوض آب و برق و گاز و اولویت دادن به تأمین امکانات پزشکان و گروه‌های درمانی خبر داد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha