گلچین گزارش‌های تصویری ایکنا قزوین در سالی که گذشت
کد خبر: 3886371
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵

گلچین گزارش‌های تصویری ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به انگیزه پایان سال ۹۸ در این گزارش گلچینی از گزارش‌های تصويری ایکنا قزوین در سال گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

گلچین گزارش‌های تصویری ایکنا قزوین در سالی که گذشت

به گزارش ایکنا از قزوین، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و آرزوی سلامتی و داشتن سالی پر از خیر و برکت، جهت سهولت دریافت اخبار و مطالب کار شده در خبرگزاری شعبه قزوین شما می‌توانید گلچینی از عناوین گزارش های تصویری کار شده را در سالی که گذشت مشاهده و با کلیک بر عناوین هر یادداشت آن را مطالعه کنید.

عکس‌های منتشر نشده از آیت‌الله «شالی» عالم وارسته قزوینی

آیت‌الله «سیدحسن موسوی‌شالی» از عالمان وارسته استان قزوین در مردادماه سال ۱۳۸۵ چشم از جهان فروبست، عکس‌هایی که در ادامه خواهیم دید مجموعه منتشر‌ نشده‌ای است که «حسین ملاحسنی» یکی از همراهان این عالم گرانقدر در اختیار مجموعه ایکنا قرار داده است.

گُل‌های به گِل نِشسته قالی‌های پلدختر بار دیگر شکوفا شد

نیروهای مردمی و جهادی «ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان» استان قزوین به منظور یاری مردم سیل‌زده روستای چشمه‌ شیرین پلدختر اقدام به شستشوی قالی و فرش‌های هم‌وطنانمان کردند؛ آنها در اقدامی نمادین و جالب نام این قالیشویی را شعبه دوم سایت موشکی «تورقوزآباد» گذاشتند.

محفل انس با قرآن ‌در قزوین به روایت تصویر

استان قزوین در قالب طرح ضیافت الهی به‌عنوان یکی از طرح‌های ویژه و موفق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برنامه‌هایی را در راستای برگزاری محافل جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه و محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته بین‌المللی درماه مبارک رمضان برگزار می‌کند.

حضور مردم قزوین در پای صندوق‌های رأی

مردم شهیدپرور قزوین امروز، ۲ اسفندماه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضوری گسترده داشتند.

تحویل سال در گلزار شهدای قزوین

مردم قزوین به روال هر سال در لحظات تحویل سال در گلزار شهدا و در کنار امامزاده حسین(ع) قزوین گردهم آمدند و به دعا و نیایش پرداختند.

عمامه گذاری جمعی از طلاب استان قزوین

آيين عمامه گذاری طلاب توسط مدير حوزه‌های علميه استان قزوين و نماينده ولی فقيه در استان امام جمعه قزوين صورت گرفت.

⁨حال و هوای شب نیمه شعبان در شهر قزوین⁩

با فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی(عج)، خیابان‌های شهر قزوین با برپایی تکیه‌ها و برگزاری جشن و پخش شیرینی و شربت توسط مردم، حال و هوای دیگری به خود گرفت.

محفل انس با قرآن در مسجد المهدی قزوین

محفل انس با قرآن‌ کریم با حضور قاری ممتاز حمید شاکرنژاد در مسجد المهدی مینودر قزوین برگزار شد.

جلوه زیبای ماه رمضان با کمک به نیازمندان

هیئت جوانان خیر استان قزوین در ماه مبارک رمضان ۱۰۰ بسته غذایی در بین نیازمندان قزوین توزیع کرد.

مسابقات سراسری قرآن کریم در قزوین

چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان طی روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه در حسینیه امینی‌های قزوین برگزار شد.

ایستگاه‌های صلواتی قزوین

هم‌زمان با شب‌های عزاداری ماه محرم، ایستگاه‌های صلواتی و پخش نذورات در سطح شهر قزوین برپا شده است.

تشییع نمادین شهدای کربلا توسط قوم بنی اسد در قزوین⁩

به گواه مورخین، بعد از واقعه کربلا کسی از ترس یزید جرات نمی‌کرد تا بدن‌های مطهر یاران امام حسین(ع) را دفن کند؛ تا اینکه زنان طایفه بنی‌اسد جمع شدند و به خاکسپاری جنازه‌ها پرداختند که این واقعه در روز دوازدهم ماه محرم اتفاق افتاد. این اقدام در طول تاریخ به شکل آیینی در قالب سوم امام یا عزاداری زنان بنی‌اسد در قزوین اجرا می‌شود، به طوری‌که گروه بزرگی از زنان قزوینی هر سال در روز دوازدهم ماه محرم، در مسجد علی اکبری این شهر با در دست داشتن بیل و کلنگ جمع شده و جمعی دیگر ۷۲ پیکر نمادین را به نشانه بدن‌های گلگون ۷۲ تن از یاران با وفای سید الشهدا(ع) بر دوش گرفته و مسیری طولانی را الله اکبرگویان در خیابان شهدا طی می‌کنند. این مراسم نمادین ۲۱ شهریورماه در قزوین برگزار شد. آیین تشییع نمادین شهدای کربلا توسط قوم بنی اسد در قزوین یکی از معدود آیین‌های عزاداری سید الشهدا(ع) است که توسط زنان برگزار می‌شود.

دوازدهمین نمایشگاه قرآن استان قزوین

دوازدهمین نمایشگاه قرآن استانی از ۱۱ تا ۱۸ دی‌ماه در مسجد جامع و مجتمع فرهنگی ـ آموزشی امام حسن عسکری(ع) شهرک کوثر قزوین برگزار شد.

اجتماع مردمی من سلیمانی هستم

اجتماع بزرگ مردمی «سلیمانی‌ها» در راستای بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یارانشان در قزوین برگزار شد.

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در قزوین

مردم قزوین، امروز ۲۲ بهمن، همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی چهل و یکمین فجر پیروزی انقلاب شرکت کرده و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کردند.

روزنامه‌ها در ۱۲ فروردین ۵۸ چه تیتر زدند

استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و سرنگونی نظام سلطنتی پهلوی علاوه بر تحولات داخلی، تغییراتی را نیز در نظام بین‌الملل ایجاد کرد که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و همین امر دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت چرا که رأی «آری» ۹۸,۲ درصدی مردم به‌نظام جمهوری اسلامی ایران توانست به دوران سیاه استبداد در ایران پایان دهد.

جهادگران قزوین به کودکان پلدختر لبخند را هدیه کردند

نیروهای مردمی و جهادی ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان استان قزوین، اقدام به راه‌اندازی مهدکودک برای خردسالان و کودکان در مناطق سیل‌زده شهر پلدختر استان لرستان کرده‌اند تا بار دیگر لبخند و نشاط را در قاب صورت کودکان سرزمینمان بنشانند.

انتهای پیام
captcha