دریافت سود از تسهیلات دولت به خسارت‌دیدگان کرونا حرام است
کد خبر: 3891534
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
آیت‌الله وحید خراسانی:

دریافت سود از تسهیلات دولت به خسارت‌دیدگان کرونا حرام است

بخش استفتائات دفتر آیت‌الله وحید خراسانی در مورد دریافت سود از وام یک میلیون تومانی به خسارت‌دیدگان کرونا اعلام کرد: دریافت سود وام یک میلیون تومانی دولت به علت اینکه مبتنی بر هیچ نوع عقد شرعی نیست حرام است.

نظر آیت‌الله وحید خراسانی درباره سود وام کروناییبه گزارش ایکنا، در پاسخ به پرسش این رسانه از بخش استفتائات دفتر آیت‌الله وحید خراسانی، دفتر این مرجع تقلید اعلام کرد: دریافت سود وام یک میلیون تومانی دولت که اخیراً قرار است به خسارت‌دیدگان کرونا پرداخت شود، به علت اینکه مبتنی بر هیچ نوع عقد شرعی نیست حرام است.

این دفتر همچنین اظهار کرد: چون جنس پرداخت این وام با نحوه پرداخت یارانه متفاوت است و دولت آن را به حساب خسارت‌دیدگان واریز نکرده، بلکه خود آنان باید برای دریافت این وام مراجعه کنند، توصیه می‌شود که برای جلوگیری از ارتکاب حرام، از گرفتن این وام خودداری شود.

یادآور می‌شود، آیت‌الله علوی گرگانی نیز در پاسخ به استفتایی درباره وام یک میلیونی دولت با سود ۱۲ درصد پاسخ دادند که چون این وام برای بهبود وضعیت معیشتی مردم است، در قالب عقود مضاربه و مشارکت و وکالت قرار نمی‌گیرد. لذا دریافت سود از این وام شرعاً جایز نیست.

انتهای پیام
captcha