دولت هند تعطیلی ایالت‌ها را تمدید کرد
کد خبر: 3891544
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

دولت هند تعطیلی ایالت‌ها را تمدید کرد

دولت هند که پیش از این تعطیلی تمام نواحی،‌ ایالت‌ها، مدارس و ادارات را به دلیل شیوع ویروس کرونا تا سه هفته اعلام کرده بود،‌ این تعطیلی را تا سوم ماه مه(14 اردیبهشت) تمدید کرد.

به گزارش ایکنا از هند، دولت نارندرا مودی،‌ نخست‌وزیر هند که تا پیش از این اعلام کرده بود،‌ مردم باید به مدت 21 روز در خانه خود بمانند،‌ در غیر این صورت 21 سال به عقب باز می‌گردیم،‌ اکنون تعطیلی ایالت‌ها و ادارات را تا سوم ماه مه(14 اردیبهشت) تمدید کرده است.

مودی طی امروز،‌ 26 فروردین با اعلام این خبر گفت: تعطیل ماندن تمام ادارات، اماکن، محلات، مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل ویروس کرونا در هند تا سوم ماه می تمدید می‌شود.

وی تأکید کرد که تا 20 آوریل(اول اردیبهشت) تمام نواحی، محلات و ایالت‌ها از نظر ابتلا و شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند و قوانین منع تردد به شدت اجرا خواهد شد.

مودی همچنین گفته است که علاوه بر اینکه اجازه شیوع ویروس و تردد افراد در ایالت‌ها داده نمی‌شود، ولی می‌توان اجازه داد که فعالیت‌ها از ماه مه از سر گرفته شود؛ این در حالی است که افراد باید شرایط و قوانین پیشگیری را به‌درستی اجرا کنند.

هند از ابتدای اسفند سال 98 برای جلوگیری از شیوع کرونا محدودیت‌هایی را برای صدور ویزا و سفر به این کشور تعیین کرد، از جمله امتیاز سفر بدون ویزا را برای شهروندان خارجی لغو کرد و افرادی هم که اجازه ورود به این کشور را پیدا می‌کردند باید 14 روز قرنطینه می‌شدند که این سفرها هم اکنون انجام نمی‌شود.

این در حالی بود که از نیمه اسفندماه دولت دهلی تصمیم گرفت به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و افزایش قربانیان در میان کودکان، تمام مدارس ابتدایی را تعطیل کند.

انتهای پیام
captcha