تمدید تعطیلی مساجد اردن در رمضان
کد خبر: 3896108
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

تمدید تعطیلی مساجد اردن در رمضان

محمد الخلایه، وزیر اوقاف و امور دینی اردن از تمدید تعطیلی مساجد این کشور در ماه رمضان با هدف مهار ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی۲۱، اخیرا وزارت اوقاف اردن بیانیه‌ای درباره تمدید تعطیلی مساجد در این کشور منتشر کرده است.

این وزارتخانه در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: بنابر پیشنهاد کمیته ملی بیماری‌های واگیردار، تعطیلی مساجد در طول ماه رمضان تمدید شده است.

وزارت اوقاف اردن در اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ۲۴ اسفند ۹۸ دستور تعطیلی تمام مساجد و نمازخانه‌ها در اردن را صادر کرد.

در همین راستا وزیر اوقاف اردن در گفت‌وگویی تلویزیونی به كسانی که به مسئولان ذی‌ربط و عاملان مصوبه تعطیلی مساجد اهانت کرده‌اند، توضیح داد که این اقدامات برای حفظ جان مردم اتخاذ شده است.

وی با تأکید بر اینکه مساجد کشورش تا پایان ماه رمضان تعطیل خواهد بود، گفت: تصمیم تعطیلی مساجد از سوی وزارتخانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و حفاظت از جان شهروندان اتخاذ شده است.

وزیر اوقاف و امور دینی اردن با تقاضای برخی مسئولان و علمای دین برای بازگشایی مساجد در این کشور مخالفت کرده و تصریح کرد: بازگشایی مساجد اکنون زندگی احاد مردم را تهدید کرده و ما باید به دستورالعمل‌های بهداشتی که بر ماندن در خانه تأکید دارد، توجه داشته باشیم.

این در حالی است که «علی العبوس»، رئیس انجمن پزشکان اردن از وزیر اوقاف کشورش خواست که روند بازگشایی مساجد در سراسر کشور را تسریع کند. وی تصریح کرد که هیچ توجیه پزشکی برای ادامه تعطیلی مساجد وجود ندارد.

از سوی دیگر خبرگزاری اردنی «بترا» نظرات متخصصین بیماریهای عفونی را مبنی بر اینکه تعطیلی مساجد در مهار ویروس کرونا نقش دارد، منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha