کرونا مانع خدمت‌گزاری به مردم نشود
کد خبر: 3896677
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

کرونا مانع خدمت‌گزاری به مردم نشود

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر که کرونا همه چیز را تحت‌تأثیر قرار داده است ضمن انطباق با این شرایط نباید در خدمت‌گزاری به مردم کوتاهی شود.

کرونا مانع خدمت‌گزاری به مردم نشودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان‌غربی، امروز، 16 اردیبهشت ماه، نخستین نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان در سال ۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

علی‌اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در این نشست اظهار کرد: همه باید با روحیه بالا و با برنامه‌ریزی جهت انجام برنامه‌های دادگستری استان و در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های قوه قضائیه به مانند گذشته تلاش جهادی کنند.

گروسی تصریح کرد: باید برای پیشبرد امور و به ثمر رسیدن منویات ریاست قوه قضائیه برنامه‌ریزی کرد و در حال حاضر که کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است ضمن انطباق با این شرایط نباید در خدمت‌گزاری به مردم کوتاهی شود.

وی افزود: متأسفانه تاکنون برای کاهش دعاوی و شکایات برنامه مؤثری صورت نگرفته است، بنابراین باید آماده بود که با توجه به اوضاع جدید پرونده در دادگستری متورم نشود و از همه ظرفیت‌ها با تمام قوا استفاده تا از انباشت پرونده جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: مردم‌داری و خدمت به مردم، دادرسی الکترونیک، فسادستیزی، مقاومت در برابر ناعدالتی و حفظ کرامت مردم از جمله خواسته‌های ریاست قوه قضائیه بوده و مسئولین استانی و شهرستانی باید این موارد را مورد توجه خاص قرار دهند.

وی بیان کرد: به ویژه باید دادرسی الکترونیک را ارتقاء داد چرا که نه تنها بهترین راه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جهت پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال آن می‌تواند باشد بلکه این روش، یکی از راه حل‌های کاهش مراجعات مردم به محاکم است.

گروسی با بیان اینکه جمعیت کیفری زندان‌های استان با درایت و تدبیر دادستان‌های حوزه‌های قضایی در شرایط کرونا به خوبی کاهش یافت و زندان‌های استان تحت کنترل قرار گرفت، گفت: باید روسای دادگستری‌های استان با نظارت به محاکم، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را بیشتر مورد تاکید و استفاده قراردهند. دادسراها نیز در مراحل تحقیقات مقدماتی باید تدبیری بیاندیشند تا موجبات بازداشت متهمان فراهم نشود و به موقع تامین مناسب اخذ شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان تأکید کرد تا توجه ویژه‌ای به سلامت همکاران داشته باشند و هرگونه خطری که سلامت بهداشت و روانی همکاران قضایی و اداری را تهدید می‌کند مورد توجه قرار دهند و تدابیر جدی و ویژه‌ای در آن خصوص بیاندیشند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شوراهای حل اختلاف برای ایجاد سازش بین مردم به روساء و دادستان‌های استان توصیه کرد که به مانند قبل اهتمام ویژه‌ای به شوراهای حل اختلاف داشته باشند.

گروسی تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف تکیه‌گاه مهمی برای دادگستری هستند و با استفاده از ظرفیت‌های آن می‌توان بار سنگینی را از دوش محاکم و دادسراها برداشت، به همین جهت باید در ارجاع پرونده به شورا اهتمام ویژه‌ای داشت تا از این طریق بتوان ورود پرونده به دادسرا و محاکم را کاهش داد.

انتهای پیام
captcha