مدارس سمنان ۳ روز در هفته برای دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود
کد خبر: 3897992
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

مدارس سمنان ۳ روز در هفته برای دانش‌آموزان بازگشایی می‌شود

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد بازگشایی مدارس گفت: از ۲۷ اردیبهشت مدارس استان سه روز در هفته برای رفع اشکال دانش‌آموزان باز می‌شود.

مدارس سمنان ۳ روز در هفته برای دانش‌آموزان باز می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، محمد دستورانی،مدیر کل این اداره شب گذشته 21 اردیبهشت با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت‌ماه گفت: تمام مدارس استان  در مقاطع مختلف تحصیلی از ۲۷ اردیبهشت‌ماه سه روز در هفته برای رفع اشکالات دانش‌آموزان باز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط عادی سال‌های گذشته تمام سرفصل‌های درسی تا پایان اردیبهشت‌ماه تدریس می‌شد و دانش‌آموزان برای برگزاری امتحانات پایان‌ترم آماده می‌شدند، متذکر شد: در شرایط فعلی نیز تا ابتدای اسفند ۸۰ درصد سرفصل‌های درسی آموزش داده‌شده و مابقی نیز به‌صورت مجازی آموزش دهی به دانش‌آموزان انجام‌شده است.

دستورانی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان در هیچ مقطعی اجباری برای حضور در کلاس درس از ۲۷ اردیبهشت‌ماه ندارند، افزود: روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه مدارس با حضور مربیان، معلمان و کادر اداری برقرار است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تاکید بر اینکه امتحانات دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به‌صورت کیفی توصیفی است، یادآور شد: در شرایط فعلی بر اساس تصمیمات ملی امتحانات نهایی فقط برای پایه دوازدهم برنامه‌ریزی‌شده و سایر پایه‌های تحصیلی که پیش‌ازاین امتحانات به‌صورت نهایی برگزار می‌شد در سال جاری برنامه لغو شده است.

به گفته وی؛ برنامه امتحانات نهایی پایه دوازدهم طراحی و ابلاغ‌شده که در این راستا امتحانات نهایی از ۱۸ خرداد تا ۱۸ تیرماه برگزار و برنامه امتحانی سایر پایه‌های تحصیلی هنوز طراحی نشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به تمهیدات این نهاد درباره نحوه برگزاری امتحانات گفت: برای برگزاری حضوری یا آنلاین امتحانات دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی نیز همچنان تصمیمی گرفته نشده است.

دستورانی با تاکید بر اینکه  چنانچه برای برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری برنامه‌ریزی شود دانش‌آموزان به‌صورت نوبت‌بندی و با تعداد محدود برای امتحان حضور می‌یابند گفت: درصورتی‌که برگزاری امتحانات به‌صورت آنلاین برنامه‌ریزی شود، امتحان یک وجهی نخواهد بود.

دستورانی در خصوص آزمون آنلاین یادآور شد: این آزمون در دو بخش سوال و جواب و پروژه‌ای و تحقیقی برنامه‌ریزی‌شده  که بر این اساس در این مدت تا تصمیم‌گیری نهایی و برگزاری امتحانات اولیا در راستای ترغیب فرزندان خود برای شرکت در کلاس‌های آنلاین و مرور مطالب درسی اهتمام ویژه‌ای بورزند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان درباره دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کم‌بضاعت و دانش‌آموزان مناطق محروم که از خدمات اینترنتی بی‌بهره هستند، اظهار کرد: ۱۲ هزار دانش‌آموز در این جدول قرار دارند که تلفن همراه هوشمند و یا اینترنت ندارند.

دستورانی با تأکید بر اینکه برای این دانش‌آموزان لوح‌های فشرده آموزشی تهیه و ارسال‌شده است، متذکر شد: بارم‌بندی نمره در امتحانات به‌صورت ۲۰ نمره کامل از سرفصل‌های آموزش داده‌شده تا ابتدای اسفندماه و نمره اختیاری برای فصول باقی‌مانده در نظر گرفته‌شده است تا دانش‌آموزان بتوانند نمره قابل‌قبول را از امتحانات کسب کنند.

انتهای پیام
captcha