بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از خبرگزاری ایکنا
کد خبر: 3898363
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از خبرگزاری ایکنا

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در هفدهمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن، امروز، ۲۳ اردیبهشت‌ماه از ایکنا کردستان بازدید کرد.

بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان از خبرگزاری ایکنا

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در هفدهمین سالگرد تأسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن، امروز، 23 اردیبهشت‌ ماه از ایکنا کردستان بازدید کرد.

آیت‌الله‌شاهرودی در این بازدید اظهار کرد: امروزه اخبار و اطلاع‌رسانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و به نوعی تعیین‌کننده بسیاری از امور جهان است.

وی افزود: ورود جهاددانشگاهی در بخش اخبار و اطلاع‌رسانی نیز بسیار مطلوب بوده و بنیانگذاری خبرگزاری تخصصی قرآنی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های چشمگیر و موثر این نهاد انقلابی است.

آیت‌الله حسینی شاهرودی عنوان کرد: در این راستا خبرگزاری تخصصی قرآن باید با حساسیت خاصی در این عرصه بروز کرده و جامعه اسلامی را به سمت قرآن و تقوای الهی هدایت کند.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی و کلمه به کلمه آن دستوری برای زندگی کردن بهتر است و روش و منش صحیح زندگی کردن را به ما می‌آموزد. 

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه 15 هزار حدیث به بیان تفسیر آیات قرآن پرداخته است، اعلام کرد: خبرگزاری ایکنا باید با استفاده کتاب قرآن، پیام قرآن را به جهانیان برساند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مشکلات بسیاری در تمام حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی به دلیل دوری از قرآن دامنگیر مسلمانان شده است، لذا خبرگزاری قرآنی ایکنا باید نگاه مردم به قرآن را تغییر دهد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی یکی از مشکلات اصلی جامعه کنونی را فاصله گرفتن از قرآن کریم دانست و تاکید کرد: خبرگزاری ایکنا باید این توانایی را داشته باشد که با تغییر نگاه مردم زمینه هدایت به سمت قرآن را فراهم کند. ماموریت و مسئولیت خبرگزاری ایکنا امروز بسیار بالاتر از گذشته شده است؛ بنابراین جهت دادن به برخی از امور یکی از رسالت‌های اصلی خبرگزاری ایکنای کردستان است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان یکی از استان‌های مستعد در امور قرآنی بوده و تأسیس دارالقرآن بین‌المللی در استان کردستان به عنوان یکی از مصوبات رهبری در همین راستا بوده است، تصریح کرد: در این راستا باید کاری کنیم که استان کردستان به یک الگوی قرآنی در کشور تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به این که قرآن کریم دارای ۷۰ بطن بوده و هر بطن زیبایی‌های خاص خود را دارد، افزود: خبرگزاری تخصصی ایکنا باید توانایی این را داشته باشد که زیبایی‌های قرآن را برای تمام افراد جامعه تبیین کند.

وی در پایان یادآور شد: در این عرصه خبرگزاری ایکنا و جهاددانشگاهی در هر استانی باید بتواند رسالت خود را در عرصه‌های مختلف به خوبی اجرا کند و به یک الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شوند.

انتهای پیام
captcha