شب قدر؛ فرصتی برای جبران گناهان و طلب آمرزش
کد خبر: 3899070
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

شب قدر؛ فرصتی برای جبران گناهان و طلب آمرزش

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: باید شب‌های قدر را غنیمت شمرد و در این شب‌ها برای طلب آمرزش از خداوند دعا کرد؛ چرا که اگر انسانی از ته دل توبه کرده و بر این توبه خود ثابت قدم بماند بی‌شک خداوند نیز گناهانش را می‌آمرزد.

شب قدر فرصتی برای جبران گناهان استبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان، ۲۵ اردیبهشت‌ماه، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان با اشاره به اینکه این شب‌ها فرصتی برای استغفار و توبه است، اظهار کرد: باید شب‌های قدر را غنیمت شمرد و در این شب‌ها برای طلب آمرزش از خداوند دعا کرد؛ چرا که اگر انسانی از ته دل توبه کرده و بر این توبه خود ثابت قدم بماند بی‌شک خداوند نیز گناهانش را می‌آمرزد.

وی افزود: شرک، زنا و قتل نفس سه گناه کبیره هستند که خداوند در قرآن وعده عذاب سنگین برای آن‌ها داده است؛ اما با این حال در آیات ۶۸ و ۶۹ سوره فرقان وعده آمرزش این گناهان به شرط توبه و انجام عمل صالح را هم می‌دهد و این خود نشان‌دهنده اهمیت توبه است.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: خداوند در روز قیامت به قدری از گناه بندگان خود می‌گذرد که حتی این کار باعث وسوسه شیطان شده و او نیز امیدوار می‌شود که با استغفار و توبه مورد آمرزش قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شب قدر با نام حضرت علی(ع) گره خورده است، گفت: شب‌های قدر فرصت خوبی برای تبیین جایگاه و سیره عملی این امام بزرگوار است.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به فضائل حضرت علی(ع) بیان کرد: فضائل این حضرت به قدری زیاد است که بسیاری از نویسندگان شیعی و سایر علمای غیرمسلمان در توصیف این فضائل درمانده شده‌اند. هر کس یک فضیلت از فضائل حضرت علی(ع) را  بگوید، بنویسد یا گوش دهد خداوند گناهان او را بخشیده و مورد آمرزش قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha