«یوم‌الهدم»؛ روزی سیاه در کارنامه وهابیت
کد خبر: 3902128
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

«یوم‌الهدم»؛ روزی سیاه در کارنامه وهابیت

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: تخریب قبور ائمه بقیع سند جنایتی در کارنامه وهابیت است و روز سیاهی است که بعدها به «یوم‌الهدم» معروف شد.

حجت‌الاسلام یوسف احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر سرانجام آن را اشغال کردند و دست به تخریب قبرستان بقیع زدند.

وی افزود: این عمل سند جنایتی در کارنامه وهابیت است و روز سیاهی است که بعدها به «یوم‌الهدم» تبدیل شد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه باید اهداف دشمن از این تخریب بازگو شود، گفت: مقام معظم رهبری درباره این واقعه در اردیبهشت سال 92 فرمودند: در میان مجموعه مسلمانان و امت اسلامی کسانی پیدا شوند که با افکار پلید و متحجر و عقب‌مانده و خرافی خود، تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره‌های نورانی صدر اسلام را شرک بدانند، کفر بدانند؛ واقعاً این مصیبتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: جنایت فرقه وهابیت نسبت به قبور اهل‌بیت(ع) یکی از تلخ‌ترین روزهای مسلمانان است و این عمل غیرانسانی نشان از باطل بودن فرقه وهابیت دارد.

وی با اشاره به اینکه وهابیت ابزاری در اختیار استعمارگران است، بیان کرد: جریان تخریب بقیع نشان از اقدامات غیرمنطقی و غیرعقلانی تفکرات وهابی دارد که همچنان نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: وهابیت با انجام تخریب در قبرستان بقیع دشمنی خود با اسلام را به اثبات رساند و بارها به اعتقادات مسلمانان به‌ویژه شیعیان توهین کردند.

مدیرکل تبلیغات کرمانشاه در پایان با بیان اینکه مسلمانان همواره از تمامیت اسلام و باورهای دینی دفاع کرده‌اند، گفت: امروز باید کیان اسلام از آسیب‌ها و شکاف محفوظ باشد و کانون‌های دینی باید برای انسجام و وحدت هرچه بیشتر خود بهره بگیرند.

انتهای پیام
captcha