بخشی از اعتبارات نمایشگاه قرآن به مؤسسات تعلق می‌گیرد
کد خبر: 3902696
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

بخشی از اعتبارات نمایشگاه قرآن به مؤسسات تعلق می‌گیرد

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد کرمانشاه گفت: بخشی از اعتبارات نمایشگاه قرآن به مؤسسات برای جبران خسارات متأثر از شرایط فعلی تخصیص می‌یابد.

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تخصیص بخشی از اعتبارات نمایشگاه بین‌المللی قرآن به مؤسسات قرآنی، اظهار کرد: این امر به سبب جبران خسارات متأثر از شرایط فعلی انجام گرفت.

وی افزود: این مطالبه خواست جمعی مؤسسات قرآنی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و تخصیص این اعتبار نتیجه اتحاد جمعی مؤسسات برای خواست‌های به حق خود است.

کرمیان تصریح کرد: امروز مؤسسات قرآنی درگیر مشکلات بسیاری ناشی از کمبود اعتبارات هستند همچنین در چند ماه گذشته تعطیلی مؤسسات به سبب شیوع کرونا ضربات بیشتری را به این نهادهای قرآنی وارد کرده است براین اساس امروز باید مؤسسات قرآنی نیز همچون صنوف دیگر مورد حمایت قرار گیرند که تخصیص این اعتبار بخشی کوچک از این حمایت‌ها است.

معاون قرآن و عترت کرمانشاه گفت: در راستای یاد شده مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با راه‌اندازی پویش مطالبه جمعی از وزیر ارشاد برای جبران خسارت‌های ناشی از شرایط موجود جامعه درخواست‌هایی داشتند که تخصیص بخشی از اعتبارات نمایشگاه قرآن با دستور وزیر نشان از شنیده شدن صدای مؤسسات دارد.

وی بیان کرد: مؤسسات برای تأمین هزینه‌های خود با مشکل مواجه‌اند و اعتبارات کم تخصیص یافته به فعالیت‌های قرآنی به این امر دامن زده است.

کرمیان در پایان تصریح کرد: امیدواریم با حمایت‌هایی از این دست در شرایط دشواری که همه به‌ویژه مؤسسات قرآنی با آن مواجه‌اند بتوان بخش کوچکی از خسارات نهادهای قرآنی را جبران کرد.

انتهای پیام
captcha