نقش رسانه در انتشار فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی
کد خبر: 3904404
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

نقش رسانه در انتشار فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی

مسئول کانون خادمین رسانه در خراسان رضوی گفت: در برهه کنونی که فضای مجازی نقش بسزایی در بهینه‌سازی فرهنگی و مذهبی دارد، اصحاب رسانه از این طریق می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

نقش رسانه در انتشار فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بسیار حائز اهمیت است

حمیدرضا بارانی، مسئول کانون خادمین رسانه در خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: کانون رسانه از ٢٨ ارديبهشت ماه سال جاری در محل دفتر نمايندگی آستان قدس رضوی فعالیت خود را در این استان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه افزود: ترویج مسائل روز فرهنگی و مذهبی از طریق فضای مجازی می‌تواند بستر جولان دادن افراد سودجو در این عرصه را کم کند و فعالان این فضا را با موضوعات دینی همگام سازد. راه‌اندازی کانون رسانه خادمیاران رضوی با این نیت فعالیت خود را آغاز کرده و هر مسجد به عنوان یک پایگاه رسانه معرفی شده تا در روزهایی که مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر فعالیت فیزیکی دارند، بتوانند آنچه در ترویج دین انجام می‌شود را منعکس کنند.

بارانی مطرح کرد: تمامی فعالیت خادمان مساجد شامل تبلیغات دینی، توزیع بسته‌های فرهنگی، ارزاق و کمک به نیازمندان، پاسخگویی به امور شرعی و مذهبی، کمک در امور خدمات‌رسانی در دوران کرونا مانند ضدعفونی، تهیه و توزیع ماسک، رسیدگی امور خانواده‌های مبتلا به این بیماری و.... از طریق کانون رسانه قابل انعکاس است.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های این کانون افزود: ثبت اطلاعات فردی سرکشیک‌های کانون رسانه، کانون‌ها و مساجد فعال خادمیاری در مشهد، مسئولان رسانه کانون و مساجد فعال خادمیاری، ثبت اطلاعات راهبران رسانه در شهرستان‌های خراسان رضوی، سازماندهی گروه عکاسان خبری و مستندسازی در فضای مجازی، هماهنگی با عکاسان خبری کانون رسانه جهت آفیش برای انجام امور محوله در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و تولید مستند با موضوع مشاغل اطراف حرم و کرونا توسط تیم مستندساز کانون رسانه بخشی از مصوبات اولین جلسه برگزاری این کانون‌هاست.

مسئول کانون خادمین رسانه در خراسان رضوی عنوان کرد: تعیین روز فعالیت کاری سرکشیک‌های کانون رسانه در محل دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، معرفی سرکشیک‌ها جهت تکمیل فرایند جذب به مرکز امور خادمین، تعیین منطقه‌بندی مربوط به کانون‌ها و مساجد فعال جهت انجام امور محوله به هر یک از سرکشیک‌ها، برنامه‎ریزی جهت برگزاری نخستین همایش و جلسه آموزشی برای مسئولان رسانه کانون‌های فعال خادمیاری در سطح شهر مشهد و برنامه‎ریزی برای معرفی استاد در حوزه‌های خبر، عکاسی و مستند به مسئولان رسانه کانون‌های فعال خادمیاری در سطح مشهد از دیگر برنامه‌های مصوب شده کانون رسانه است.

وی بیان کرد: اکنون تعداد 217 نفر به عنوان مسئول دبیرخانه خادمین رسانه در کانون‌های خادمیاری سطح مشهد و 19 نفر مسئولان دبیرخانه خادمین رسانه در کانون‌های خادمیاری شهرستان‌ها فعال هستند.

گفتنی است، شهرستان مرزی تایباد یکی از کانون‌های خادمیاری فعال استان در این طرح است.

انتهای پیام
captcha