خادمیاران رضوی یزدی در «قرار هشتم» تجلیل شدند
کد خبر: 3907492
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

خادمیاران رضوی یزدی در «قرار هشتم» تجلیل شدند

گردهمایی خادمیاران رضوی استان یزد با عنوان «قرار هشتم» و با حضور خدام حرم مطهر رضوی برگزار و ۸ نفر از فعالان خادمیار استان یزد تجلیل شدند.

خادمیاران رضوی یزدی در «قرار هشتم» تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از یزد، گردهمایی خادمیاران رضوی استان یزد با عنوان «قرار هشتم»، روز گذشته، 8 تیرماه با حضور خدام حرم مطهر رضوی برگزار و از 8 فعال خادمیار استان تجلیل شد.

حسن جواهریان، مسئول کانون خادمیاری شهرستان یزد در این مراسم اظهار کرد: برنامه‌های دهه کرامت به همت 17 کانون محلی در سطح شهرستان در حال اجراست.

وی با اشاره به تبرک نان همشهریان یزدی با نمک متبرک امام رضا (ع) در این دهه گفت: نمک متبرکی در بین 500 نانوایی سطح شهرستان توزیع شد.

جواهریان برنامه چهارشنبه‌های رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت دانست و افزود: در این طرح که با قرائت زیارت امین‌الله در مساجد انجام می‌شود، در طول سال در حال برگزاریست و در دهه کرامت نیز دنبال می‌شود.

مسئول کانون خادمیاری شهرستان یزد برگزاری جشن در کانون‌های محلی سطح شهرستان، تجلیل از افرادی که در تولید ماسک و بسته‌های معیشتی و ... همکاری داشتند، اعطای وام قرض الحسنه به مزدوجین را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت اعلام کرد.

وی ادامه داد: در دوران کرونا بانوانی در قالب خیاط به تهیه ماسک اقدام کردند که در این راستا این افراد شناسایی شدند و درصدد فعال کردن کارگاه‌های تولیدی خیاطی در راستای اشتغال‌زایی هستیم لذا در این دهه دو کارگاه تولیدی افتتاح و این بانوان مشغول به کار می‌شوند.

جواهریان اجرای برنامه در روز ولادت حضرت معصومه (س)، توزیع نان متبرک رضوی در روز ولادت باسعات امام رضا (ع) و... را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت اعلام کرد.

محمدحسین رحیمی‌نسب، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: در شرایط بحرانی کرونا اقدامات قابل تقدیری از سوی خادمیاران رضوی استان یزد رقم خورد و در زمینه تولید ماسک، توزیع مواد ضدعفونی کننده، تهیه بسته‌های معیشتی خوب درخشیدند.

وی از توزیع 8 هزار بسته معیشتی به همت خیران و خادمیاران رضوی استان بین اقشار آسیب‌پذیر خبر داد و افزود: همچنین 40 هزار پرس غذای تبرکی با مشارکت دفتر آستان قدس رضوی در ایام رمضان توزیع شد.

رحیمی‌نسب با اشاره به اینکه بالغ بر 60 قربانی در راستای دفع بلا و سلامتی همه شیعیان از دیگر اقدامات خادمیاران در بحران کرونا است بیان کرد: خادمیاری رضوی افتخاری است که نصیب ما شده و امیدواریم هر چه زودتر این بیماری منحوس از بین برود و محدودیت‌های حاصل از کرونا برداشته شود تا بتوانیم در حرم مطهر به خدمت بپردازیم.

حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، دبیر سیزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید در استان یزد نیز در این مراسم گفت: هر سال برای این جشنواره شعاری داریم که رویکردهای آن را مشخص می‌کند و این شعار براساس ضرورت‌ها و همچنین برگرفته از دلتنگی مردم یزد که در زیارت ائمه سرآمد هستند، انتخاب می‌شود.

وی شعار جشنواره سیزدهم را «به تو از دور سلام» اعلام کرد و افزود: برنامه‌های زیرسایه خورشید با توجه به شیوع کرونا امسال کاهش یافت و برنامه‌هایی که مستلزم تجمع است، به قاب تلویزیون برده شد.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع 340 برنامه با حضور چهار تیم از خدام رضوی در سطح استان اجرایی شد که امسال در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا این تعداد به 140 برنامه در دهه کرامت کاهش یافت.

یادآور می‌شود در این مراسم که فخرالسادات خامسی هامانه، مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد، سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار شهرستان یزد حضور داشتند، شعرخوانی عالیه مهرابی، اجرای گروه سرود فجر جاوید، رونمایی از طرح مجمع خادمین رضوی و قرعه‌کشی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha