تغییر سبک زندگی با بخشنامه محقق نمی‌شود / نیازمند اراده ملی و مردمی هستیم
کد خبر: 3912057
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
در پیام آیت‌الله علوی‌گرگانی تاکید شد؛

تغییر سبک زندگی با بخشنامه محقق نمی‌شود / نیازمند اراده ملی و مردمی هستیم

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای والدین، جوانان و بانوان در مورد سبک زندگی و ازدواج، پیامی را صادر کرد و گفت: تغییر سبک زندگی با دستورالعمل و بخشنامه محقق نخواهد شد و نیازمند عزم و اراده ملی و مردمی است.

به گزارش ایکنا، همزمان با فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) پیام‌ها و پویش‌هایی بسیاری به راه افتاد؛ در این میان پویش «امروز روز جدایی نیست» به همت تعدادی از فعالان اجتماعی و فرهنگی، که در حوزه ترویج ازدواج و تلاش برای کاهش آسیب اجتماعی طلاق و طلاق‌های شتاب‌زده فعال هستند، در شبکه‌های اجتماعی عمومی‌سازی شده است.

این پویش به مناسبت فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) راه‌اندازی شده است، در این روز هیچ دفترخانه‌ای اجازه ثبت طلاق را ندارد و عمومی شدن این پویش تلاشی است برای اینکه افرادی که در آستانه طلاق هستند کمی بیشتر به تصمیم خود فکر کنند.

بعد از شروع این پویش آیت‌الله علوی گرگانی پیامی را به والدین، جوانان و بانوان در مورد سبک زندگی و ازدواج در سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) صادر کرد که متن آن به شرح زیر است.
 
«قال علی علیه السلام: «مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم»

با تبریک و تهنیت سالروز ازدواج امیر المؤمنین علی علیه السلام و حضرت زهرا سلامالله علیها، لازم می‌دانم نکاتی را خدمت جوانان، بانوان و ملت شریف ایران عرض کنم.

جامعه اسلامی ما در شرایط خاصی قرار دارد، چراکه وجود مشکلات عدیده اقتصادی و فشار زندگی بر مردم موجب ترس و وحشت قشر کثیری از جوانان، بانوان و مردان جامعه ما نسبت به آینده خود شده است.

لکن آنچه که بیش از همه نمود دارد و موجب نگرانی است، تغییر فرهنگ زندگی عمومی و غلبه برخی باور‌های غلط در جامعه است. تغییر روحیه قناعت به تجمل‌گرایی، روحیه گذشت به منفعت‌طلبی، روحیه مسئولیت‌پذیری به بی‌مسئولیتی در قبال دیگران، کمتر شدن حیا و عفت عمومی، موجب تغییر در سبک زندگی مردم شده است.
 
غلبه تفکرات غرب‌زده بر تفکرات اسلامی و توجه مردم به نگرش‌های غلط به بهانه مدرنیزه شدن و دوری از سنت‌های اصیل اسلامی، کم‌رنگ شدن فرهنگ قرض در جامعه و جایگزینی آن با فرهنگ سودجویی، کم‌توجهی به بزرگتر‌ها مخصوصاً پدر و مادر و بی‌توجهی به نصایح آن‌ها در برخی موارد، همگی موجب بروز مشکلات و گرفتاری‌ها شده است.

متأسفانه در سال‌های نه چندان دور نیز شعار فرزند کمتر زندگی بهتر که برگرفته از همان فرهنگ مدرنیزه و غرب‌زدگی است، سبب کاهش فرزندآوری و ایجاد خطرات جدی برای جامعه در چشم‌انداز بلند مدت شده است. قطعاً تغییر سبک زندگی با دستورالعمل و بخشنامه محقق نخواهد شد و نیازمند عزم و اراده ملی و مردمی است.

اینجانب در آستانه سالروز ازدواج دو نور نیّر و پاک، حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها به تمامی جوانان و بانوان، پدران و مادران توصیه می‌کنم با اراده جمعی و توکل بر خدا و با سرلوحه قراردادن دستورات اصیل اهل بیت علیهم السلام، به سنت‌های اصیل اسلامی بازگشت کنند و به خانواده‌های عزیز نیز توصیه می‌کنم، با کم کردن فشار توقعات بر جوانان و سبک گرفتن مهریه و کاستن از مراسمات پر زرق و برق و برنامه‌های غیر ضرور زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند و به جوانان عزیز نیز توصیه می‌کنم با صبوری و توکل بر خدا و اصلاح سبک زندگی بر تشکیل خانواده‌ای پر امید و مؤمنانه همت گمارده و با فرزندآوری صحیح و تربیت فرزندانی صالح آینده خود و جامعه را تضمین نمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی»
انتهای پیام
captcha