شورای امنیت تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی را محکوم کند
کد خبر: 3912719
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
جبهه عمل اسلامی لبنان:

شورای امنیت تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی را محکوم کند

جبهه عمل اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت تعرض آمریکا به هواپیمای ایرانی ماهان، از شورای امنیت خواست که این حادثه را محکوم کند.

به گزارش ایکنا از لبنان، این جنبش تأکید کرد: تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان سوریه، تجاوزی آشکار و مخالفت وقیحانه با قوانین بین‌المللی و استانداردهای جهانی است که تعرض به غیرنظامیان را به هر شیوه‌ای ممنوع می‌داند.

جبهه عمل اسلامی لبنان همچنین اعلام کرد: ترساندن غیرنظامیان به ویژه زنان، کودکان و سالمندان از سوی هواپیماهای جنگی آمریکا لکه ننگ دیگری بر پیشانی راهزنان بزدل دولت آمریکا به ریاست ترامپ است.

این جبهه افزود: عجیب نیست کسی که میلیون‌ها زن و کودک و پیر را در عراق، افغانستان و فلسطین به قتل می‌رساند و تحریم و محاصره اقتصادی و ظالمانه‌ای را علیه ملت‌های عرب ما در فلسطین، سوریه و لبنان و تعدادی کشورهای آمریکای لاتین و آسیا از جمله ونزوئلا و کره شمالی اعمال کرده است، غیرنظامیان و زنان و کودکان را با ابزارهای جنگی بترساند؛ بلکه عجیب و اقدام سرزنش‌آمیز سکوت مشکوک حاکمان و سازمان‌های مزدوری است که با ترامپ و نتانیاهو در جنایت‌های تروریستی و اقدامات  شرم‌آورشان علیه بشریت شریک هستند.

این جنبش در پایان از شورای امنیت خواست حکم صریح و آشکاری در محکومیت این تجاوز آمریکا صادر و از ناوبری هوایی غیر نظامی در برابر تجاوزات و اقدامات خصمانه مشابه آمریکا حمایت کند.

منابع خبری پنجشنبه شب، دوم مردادماه گزارش دادند که دو فروند جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کردند که این اقدام موجب شد به برخی از مسافران این پرواز آسیب برسد.

انتهای پیام
captcha