ثبت ملی بیمارستان مسیح کرمانشاه
کد خبر: 3913186
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

ثبت ملی بیمارستان مسیح کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از ثبت مجدد بیمارستان مسیح کرمانشاه در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اظهار کرد: در جلسه شورای ثبت وزارت میراث‌فرهنگی کشور، پرونده بیمارستان مسیح مرادیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: این بنای ارزشمند به عنوان یکی از بیمارستان‌های تاریخی کشور پیش از این نیز به ثبت رسیده بود که با در خواست مالک و رأی دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ملی کشور خارج شده بود.

قادری خاطرنشان کرد: به‌دنبال تعرض‌هایی که در سال‌های اخیر نسبت به این بنا شکل گرفت که آخرین مورد آن آتش‌سوزی عمدی در شب چهارشنبه سوری سال ۹۸ بود، با توجه به درخواست‌های متعدد مردم و دوستداران و فعالان میراث‌فرهنگی و نیز احتمال تخریب بنا، بررسی ثبت مجدد این بیمارستان تاریخی مجدداً در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت.

این مسئول ضمن تقدیر از حمایت‌های دستگاه قضائی استان، پیگیری‌های معاونت میراث فرهنگی و کارشناسان ثبت اداره کل، تصریح کرد: ثبت ملی این بنا به این لحاظ ارزشمند است که می‌توان در راستای حفظ شرایط موجود و جلوگیری از تخریب آن از اقدامات قانونی استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه تلاش ما بر این است تا در سال جاری اعتباراتی برای مرمت اضطراری این بنا لحاظ شود، گفت: در صورت همکاری و مشارکت مالک بنا، آمادگی برای مرمت و ساماندهی آن وجود دارد.

قادری یادآور شد: در صورت درخواست مالک بنا ما آماده اعطای مجوز‌های لازم برای استفاده از این بنا در راستای طرح‌های گردشگری و فرهنگی و حتی پرداخت تسهیلات هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه قرار گرفتن مجدد این بنای شاخص را در فهرست میراث ملی کشور را مدیون پیگیری‌های دلسوزانه دوستداران میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه دانست و ابراز امیدواری کرد که بتوان با همکاری خانواده زنده‌یاد دکتر مرادیان هرچه سریع‌تر اقدام به ساماندهی و مرمت این بنا کرد.

انتهای پیام
captcha