مشارکت ۴۴ کتابفروشی کردستان در طرح «تابستانه کتاب»
کد خبر: 3916155
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

مشارکت ۴۴ کتابفروشی کردستان در طرح «تابستانه کتاب»

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مشارکت ۴۴ کتابفروشی استان کردستان در طرح «تابستانه کتاب» خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۵ کتابفروشی در سنندج و مابقی در سایر شهرستان‌های استان کردستان وجود دارد.

ماجد رموزی، مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از كردستان، اظهار کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اجرای 14 دوره از طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها افزود: چهاردهمین دوره این طرح در قالب طرح «تابستانه کتاب» از 18مردادماه آغاز و تا ۳۰ مرادماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

رموزی بیان کرد: در این طرح کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت‌نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. مبلغ یارانه خرید کتاب را مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی؛ به کتابفروش ها پرداخت خواهد کرد.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از مشارکت 44 کتابفروشی استان کردستان در طرح «تابستانه کتاب» خبر داد و گفت: از این تعداد 35 کتابفروشی در سنندج و مابقی در سایر شهرستان‌های استان کردستان وجود دارد.

وی ادامه داد: کتابفروشی‌های کاردوخ، هرمس، کتابزون، آمیار، هنر و اندیشه، زانست، علمی کالج، دانشمند، کتاب شهر، فرهنگسرای هنر و اندیشه، ژیرا، نالی، شار، زانکو، توحید، امام غزالی و آینده در این طرح مشارکت دارند.

رموزی با اشاره به اینکه هر یک از علاقمندان به کتاب در قالب این طرح می‌توانند تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خرید کنند، و از تخفیف ۳۰هزار تومانی برخودار شوند، یادآور شد: از آغاز اجرای طرح تاکنون در استان کردستان ۲۴۴ میلیون ریال به تعداد سه هزار و ۷۶۰ جلد توسط کتابفروشی‌های شرکت کننده در این طرح کتاب فروخته شده است.

انتهای پیام
captcha