محفل «محرم در اسارت» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3917080
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

محفل «محرم در اسارت» در اردبیل برگزار شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، گفت: محفل خاطره‌گویی رزمندگان با عنوان «محرم در اسارت» در اردبیل برگزار و از آزادگان استان تجلیل شد.

محفل خاطره‌گویی آزادگان با عنوان «محرم در اسارت» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، 27 مردادماه، گفت: به مناسبت گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی محفل خاطره‌گویی «محرم در اسارت» در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار و از 8 نفر از آزادگان توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تجلیل شد.

وی با بیان اینکه ثبت و ضبط خاطرات آزادگان به دلیل جذابیت و اتفاقات خاص دوران اسارت، علاقه‌مندان بسیاری در بین نسل جدید دارد، افزود: صبر و شکیبایی آزادگان باید الگویی برای سایر اقشار باشد و اینکه بعد از سال‌ها دوری از وطن و خانواده توانستند خود را احیا کنند قابل تحسین و تقدیر هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، گفت: آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس سختی‌های بسیاری را متحمل شدند و واقعاً نیاز است که ما امروز برای فرزندان آزادگان عزیز توجهی ویژه داشته باشیم و در راستای توجه به موضوع معیشت و اشتغال این عزیزان برنامه ریزی کنیم.

واحد با بیان اینکه وحدت و همدلی و اطاعت از فرامین، ولی فقیه در همه صحنه‌ها و پشت سر گذاشتن سختی‌ها موثر بوده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود که در سایه مشارکت و همراهی تمامی مسئولان استان زمینه برای کمک به آزادگان فراهم شود.

در ادامه این جلسه 8 تن از آزادگان از اعزامی‌های بسیج و ارتش و سپاه به بیان خاطرات خود از محرم در اسارت پرداختند و ایمان به خدا و الگو گرفتن از ائمه اطهار و سیدالشهدا(ع) و اسرای کربلا را عامل افزایش و تقویت روحیه خود در دوران اسارت در بند‌های رژیم بعثی عراق دانستند.

انتهای پیام
captcha