برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون تبلیغ و ترویج / بررسی اولویت‌های قرآنی تا پایان کار دولت
کد خبر: 3918314
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون تبلیغ و ترویج / بررسی اولویت‌های قرآنی تا پایان کار دولت

جلسه فوق‌العاده کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم به منظور بررسی اولویت‌های قرآنی تا پایان کار دولت با حضور اعضا و کارشناسان و صاحب‌نظران خارج از اعضای کمیسیون برگزار می‌شود.

کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم

به گزارش ایکنا، جلسه فوق‌العاده کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم سه‌شنبه، چهارم شهریورماه، با حضور اعضای این جلسه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

در این جلسه، که دومین جلسه فوق‌العاده کمیسیون است، یک دستورجلسه اصلی در نظر گرفته شده که به بحث و تبادل نظر درباره اولویت‌های قرآنی تا پایان کار دولت اختصاص یافته است.

محمدمهدی عزیززاده، مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، در این ‌باره به خبرنگار ایکنا گفت:‌ در این جلسه تمرکز اصلی برای بررسی اولویت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم خواهد بود. همچنین در بخشی از آن مطالبات اعضای جلسه نیز مطرح می‌شود تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق دولت پیگیر اجرای آن باشد.

وی افزود: در دو جلسه گذشته ورودی مقدماتی به اولویت‌های قرآنی دولت داشتیم و یک جلسه نیز در محل دبیرخانه کمیسیون به این موضوع اختصاص یافت و محورهای اصلی تعیین شد. در این بخش دو سرفصل اصلی شناسایی شده که یکی از آنها اقدامات درباره ساختار و اعتبار فعالیت‌های قرآنی است. بحث اصلاحات ساختاری، رفع موازی‌کاری‌ها و ضابطه‌مند شدن ساختارها در دولت و مجموعه‌های تابعه دولت هیچ وقت به طور کامل انجام نشده است.

عزیززاده بیان کرد: ابلاغیه‌ای که معاون اول رئیس‌جمهور از موضع رئیس ستاد راهبری نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور انجام داد نیز مؤید این بود که تمام برنامه‌ها و ساختارها انسجام یابد و محوریت انسجام اسناد راهبردی، منشور توسعه فرهنگ قرآنی در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن اظهار کرد:‌ دومین سرفصل اولویت‌های کاری به دست آمده نیز به اصلاحات برنامه‌ای اختصاص یافته است. بعد از شیوع ویروس کرونا لازم شد تا تغییراتی در برنامه‌ریزی‌‌ها انجام دهیم. به همین دلیل از چند نفر صاحب‌نظر خارج از کمیسیون نیز دعوت شده تا جلسه متوقف بر حضور اعضا نباشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha