راه‌اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» در کرمانشاه
کد خبر: 3918374
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

راه‌اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» در کرمانشاه

در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل هر خانه به یک حسینیه برای افرادی که امکان حضور در مراسم عزاداری حسینی در مساجد و هیئت‌های مذهبی را ندارند پویش «هر خانه یک حسینیه» در کرمانشاه راه‌اندازی شد.

مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، از راه‌اندازی پویش «هر خانه یک حسینیه» در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: مناطق هشتگانه شهرداری کرمانشاه در ایام محرم با محوریت معاونت خدمات شهری نسبت به تغییر فضای متفاوت از چهره شهر، نصب پرچم و سیاه‌پوش کردن شهر اقدام کرده و از ابتدای محرم فضای شهر برای اقامه عزای حسینی آماده شده است.

وی با اشاره به همکاری هیئت‌های مذهبی در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل هر خانه به یک حسینیه برای افرادی که امکان حضور در مراسم محرم در شرایط کنونی را ندارند، افزود: برای افرادی که امکان حضور در مراسم عزای حسینی در مساجد و هیئت‌ها را ندارند پویش «هر خانه یک حسینیه» در کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

عبدالمالکی تصریح کرد: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۵ هزار پرچم عزای حسینی برای توزیع در محلات کرمانشاه تهیه شده که ۳ هزار پرچم در مساجد و هیئت‌ها توزیع می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه گفت: پویش یاد شده حرکت خوبی برای عزاداری‌های ماه محرم است که در کرمانشاه نیز شکل گرفته است. اولویت توزیع پرچم‌ها در مساجد و هیئت‌های حاشیه شهر کرمانشاه است.

انتهای پیام
captcha