دسترسی 60 درصد دانش‌آموزان سمنانی به برنامه «شاد»
کد خبر: 3920434
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

دسترسی 60 درصد دانش‌آموزان سمنانی به برنامه «شاد»

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان به برنامه شاد دسترسی دارند، گفت: فعالیت حضوری مدارس در شرایط سفید ممکن خواهد بود.

دسترسی 60 درصد دانش‌آموزان سمنانی به برنامه «شاد»

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استان، محمد دستورانی، مدیرکل این اداره عصر روز گذشته 11 شهریور در جمع خبرنگاران در حاشیه سی و چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور، گفت: ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان به برنامه شاد دسترسی دارند که می‌توانند در کلاس‌های غیرحضوری شرکت کنند.

وی بابیان اینکه شبکه اجتماعی دانش‌آموزان «شاد» برنامه کاربردی ویژه تلفن همراه هوشمند است، متذکر شد: در این برنامه سه فرآیند ورود برای دانش‌آموزان، معلمان و مدیران در نظر گرفته‌شده که بر اساس دستورالعمل‌ها کلاس‌های درس در مناطق دارای وضعیت سفید ازلحاظ شیوع کرونا به‌صورت حضوری و در مناطق زرد کرونایی حضور دانش‌آموزان به‌صورت گروه‌بندی و در مناطق قرمز کرونایی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با اشاره به اینکه وضعیت بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه بر اساس وضعیت منطقه به خانواده‌های اعلام می‌شود، افزود: استان به چهار بوم تقسیم‌بندی شده که ازلحاظ شیوع کرونا در هر بوم برای برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری یا مجازی تصمیم‌گیری می‌شود.

دستورانی بابیان اینکه گرمسار و آرادان در یک منطقه، سمنان، سرخه و مهدی‌شهر یک منطقه، دامغان و امیرآباد در یک منطقه و شاهرود، بسطام، بیارجمند و میامی در یک منطقه طبقه‌بندی شدند، گفت: در مناطق سفید علاوه بر آموزش حضوری، استفاده از ظرفیت نرم‌افزار شاد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به وجود ۱۲۸ هزار دانش‌آموز در سراسر استان افزود: یک هزار و ۸۳ مدرسه و هشت هزار و ۴۵۰ معلم در سال تحصیلی جدید برای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان در سطح استان آماده هستند.

انتهای پیام
captcha