روحیه نقدپذیری و تذكر را در جامعه تقویت کنیم
کد خبر: 3923295
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

روحیه نقدپذیری و تذكر را در جامعه تقویت کنیم

مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینكه رفتارهای خوب در جامعه از خانه و خانواده شروع می‌شود، گفت: برای ایجاد فضای سالم در جامعه باید روحیه نقدپذیری و تذکر را تقویت کرد و در این زمینه خانواده‌ها باید با مهارت‌های امر به معروف و نهی از منکر به خوبی آشنا شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیده‌معصومه دستغیب، مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری فارس امروز، 26 شهریورماه در نشست کمیسیون زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور رئیس این ستاد برگزار شد، گفت: باید با امید در احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

وی افزود: برای این كار باید ابتدا مسائل و مشکلات را بررسی كنیم و بدانیم چه مسائلی را می‌توانیم در استان به‌عنوان معروف تقویت کنیم و برنامه اجرایی برای افزایش معروف‌ها در جامعه داشته باشیم.

دستغیب با اشاره به نقش خانواده در احیای امر به معروف و نهی از منكر در جامعه گفت: رفتارهای خوب در جامعه از خانه و خانواده شروع می‌شود و نقش مادر در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. برای ایجاد فضای سالم در جامعه باید روحیه نقدپذیری و تذکر را تقویت كرد و در این زمینه خانواده‌ها باید با مهارت‌های امر به معروف و نهی از منکر به‌خوبی آشنا شوند.

وی با تأکید بر نقش فضای مجازی در آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و تأثیر آن در جامعه بیان كرد: باید از این ابزارها که در اختیار داریم، جهت فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منكر استفاده کنیم.

دستغیب اظهار كرد: دستگاه‌های متولی فرهنگ با تهیه محتواهای مؤثر در حوزه خانواده و امر به معروف و نهی از منکر و ساخت کلیپ‌های آموزشی در احیا و ارتقای آگاهی نسبت به این فریضه مهم می‌توانند گام مؤثری بردارند.

انتهای پیام
captcha