ائمه جمعه مواضع روشن و شفاف داشته باشند
کد خبر: 3923990
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

ائمه جمعه مواضع روشن و شفاف داشته باشند

نماینده ولی ‎فقیه در لرستان نماز جمعه را محلی برای گسترش تعلیم و تربیت اسلامی دانست و اظهارکرد: خوش خُلقی، سعه‌صدر، داشتن مواضع روشن و شفاف، پاک‌دستی، حامی حوزه‌های علمیه و مدافع مراکز تولید و اشتغال و ... مهم‌ترین ویژگی‌ها برای نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه است.

البه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در آیین معارفه امام جمعه جدید دورود که شنبه، 29 شهریورماه انجام گرفت، با بیان اینکه شهرستان دورود نامی شناخته شده در کشور و به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و اقتصادی در گذشته شناخته شده که باید با این عنوان همچنان باقی بماند، گفت: شهدای این شهرستان که در دفاع از میهن اسلامی به  درجه رفیع شهادت نائل شدند، نام‌آورانی شناخته شده دراستان و کشور هستند.

وی اضافه کرد: رزم دلاورمردان شجاع لرستانی در تیپ57 حضرت ابوالفضل(ع) و گردان محرم دورود در هشت سال دفاع مقدس زبانزد خاص و عام است و این رزمندگان مدال‌های افتخار این شهرستان هستند.

حجت‌الاسلام شاهرخی ادامه داد: نماز جمعه به ‌عنوان قرارگاه ایمان، تقوا و بصیرت نقش مهمی در ایجاد شخصیت اجتماعی برای مردم دارد همان‌گونه که اصل نماز در تربیت انسان‌ها تاثیرگذار است نماز جمعه نیز به‌عنوان یک مرکز عبادی، سیاسی و تصمیم‌گیری در بارور کردن شخصیت اجتماعی انسان‌ها بسیار تاثیر دارد که در همین راستا امام راحل(ره) فرمودند: نماز جمعه از عنایات خداوند تبارک و تعالی به جمهوری و نظام اسلامی است.

امام جمعه خرم‎آباد با تاکید بر این‌که مساجد ما باید مساجدی باشند که محل رفت و آمد جوانان مؤمن و انقلابی برای تشکیل کانون‌های فرهنگی و محلی برای اجتماع مؤمنان باشد که در پایان هفته این اجتماع به اجتماع نماز جمعه تبدیل شود، بقای نظام اسلامی را در سایه تعلیم و تربیت اسلامی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم نظام اسلامی ادامه پیدا کند بایستی نظام تعلیم و تربیت اسلامی که در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و مؤسسات فرهنگی شکل می‌گیرد بر اساس دستورات و مبانی اسلامی باشد.

شهدا چشم و چراغ ملت هستند

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان نماز جمعه را محلی برای گسترش تعلیم و تربیت اسلامی دانست و اظهارکرد: خوش خُلقی، سعه‌صدر، وحدت‌آفرین، مورد قبول و پذیرش بودن، مشورت‌پذیر، انقلابی، دارای مواضع روشن و شفاف در پیروی از امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و در عین حال فراجناحی همراه با جذب حداکثری در موفقیت نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه نقش‌آفرین است.

وی گفت: پاک‌دستی، حامی حوزه‌های علمیه و مؤسسات علمی و دانشگاهی، مدافع مراکز تولید و اشتغال، اهل گفت‌وگو، مشورت و تبادل‌نظر با روحانیون، اساتید، نمایندگان مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی و نخبگان شهرستانی و استانی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی از دیگر امور ضروری برای نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه است.

شاهرخی افزود: خوشبختانه ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره) با اعتباری بالغ‌بر پانصد میلیارد تومان برای ایجاد دوازده هزار شغل در استان در حال برنامه‌ریزی است و همچنین بنیاد مستضعفان جهت ایجاد تعلیم، تربیت، اشتغال و تولید در استان ورود کرده است.

نماینده ولی ‌فقیه در لرستان همچنین در جریان سفر به دورود در دیدار با خانواده شهیدان موسوی شهرستان دورود، اظهار کرد: شهدا چشم و چراغ ملت هستند و مشعلی را روشن نگه داشتند که امام حسین(ع) در روز عاشورا با شهادتش مشعل نبوی و صراط مستقیم را به همه یاد داد و این مشعل فروزان در عصرها و نسل‎ها توسط شهدا روشن نگه داشته‌اند.

وی عنوان کرد: مادر شهیدان موسوی چون سرپرست خانواده بوده ثوابی کمتر از ثواب شهدا ندارند و از خداوند طلب می‎کنیم ما را مشمول دعای خانواده شهدا قرار بدهد که بتوانیم این مسیر نورانی را طی کنیم.

شاهرخی اضافه کرد: امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تمام برنامه‌های دشمنان برای اسلام‌زدایی را را خنثی کردند و امروز نام جمهوری اسلامی بر تارک افق می‌درخشد.

انتهای پیام
captcha