وقف ۴ هزار متر زمین برای بازسازی عتبات عالیات در کرمانشاه
کد خبر: 3924862
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

وقف ۴ هزار متر زمین برای بازسازی عتبات عالیات در کرمانشاه

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به اینکه گرایش به وقف‌های جدید از ضرورت‌های جامعه است، از وقف ۴ هزار متر زمین به نیت توسعه و بازسازی عتبات عالیات در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: گرایش به وقف‌های جدید و هدایت نیت واقفان براساس خواست‌ها و نیاز‌های روز جامعه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف‌ها در بخش‌های مختلفی کاربرد داشته و در جامعه ماندگاری دارند، افزود: خیران می‌توانند در بخش‌های مختلفی به وقف بپردازند و وقف در تمامی زمان‌ها، مکان‌ها و تمام ادیان به‌عنوان سنتی الهی وجود دارد و جاری است.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف استان در راستای ثبت مالکیت موقوفات و صیانت از حقوق واقفان نیک‌اندیش تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام صالحی سنت حسنه وقف را از افتخارات مکتب اسلام و مؤثرترین اهرم اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیاز‌های مادی و معنوی جامعه دانست و گفت: مردم مؤمن استان کرمانشاه برای فرایض دینی اهمیت بسیاری قائل هستند و در ادای آن همواره پیشگام هستند.

وی در راستای یاد شده از وقف یک قطعه زمین آبی به مساحت ۴ هزار متر مربع در استان همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار کرد: این زمین به ارزش ۷ میلیارد ریال با نیت توسعه و بازسازی عتبات عالیات توسط واقف خیراندیش ناصح حق‌گویی وقف شد.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: وقف احسان بی‌منت است که در آن واقف با وقف بخشی از مال خود، آن بخش از دارایی را از مالکیت خود خارج کرده و در مسیر نیت تعیین شده در وقفنامه استفاده می‌شود. وقف میراثی ماندگار است که نام و کار انسان را حفظ می‌کند و کمک بزرگی در توسعه عمران، آبادانی فرهنگی و دینی است.

انتهای پیام
captcha