تأسی از مکتب حسینی و نعمت ولایت فقیه؛ رمز ایستادگی در دفاع مقدس
کد خبر: 3925931
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
سردار اشتری بیان کرد:

تأسی از مکتب حسینی و نعمت ولایت فقیه؛ رمز ایستادگی در دفاع مقدس

فرمانده ناجا با بیان اینکه مزیت ما در دوران دفاع مقدس مکتبی بود برگرفته از واقعه عظیم عاشورا، تصریح کرد:‌ برخورداری از نعمت ولایت فقیه و هدایت‌های داهیانه ایشان در صحنه‌های مختلف از ویژگی‌های خاص کشور ما به شمار می‌آید و همین ویژگی‌ باعث شد در دفاع مقدس با کمترین تجهیزات و امکانات مقابل دشمن بایستیم و پیروز میدان باشیم.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، سردار سرتیپ حسین اشتری، فرمانده ناجا، ششم مهرماه در مراسم تجلیل از ایثارگران و پیشکسوتان نیروی انتظامی که در مسجد جامع غدیرخم برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدا، بیان کرد: نام دفاع مقدس برگرفته از هشت سال دورانی است که رزمندگان اسلام جانانه با نثار خون در برابر دژخیمان بعثی برای دفاع از میهن اسلامی ایستادند و دفاع کردند.

وی اظهار کرد: همه می‌دانیم ما در شرایطی نبودیم که بخواهیم جنگی را شروع کنیم و این جنگ را بعثی‌های عراقی و آمریکایی‌ها به کشور ما تحمیل کردند؛ پیروزی انقلاب اسلامی تازه شکل گرفته بود و نیرو‌های مسلح بیشتر به‌دلیل فعالیت‌های منافقان و ضدانقلابی‌ها در گیرودار تأمین و حفظ امنیت در شهر‌ها و داخل کشور بودند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در ۳۱ شهریورماه امسال در خصوص دوران دفاع مقدس و اینکه در آن دوران دشمن چشم طمع به میهن اسلامی ما داشت، گفت: رهبر معظم انقلاب علاوه بر تحریک دشمنان، اوضاع داخلی ایران را نیز در تشجیع صدام به حمله، مؤثر دانستند و فرمودند وضع نامناسب ارتش از لحاظ امکانات و فرماندهی در سال آغاز جنگ، نوپدید بودن سپاه و کمبود شدید امکانات دفاعی، واقعیاتی بود که دشمن از آن‌ها اطلاع داشت و همین مسائل نیز آن را به آغاز جنگ، بیشتر تحریک کرد.
 
سردار اشتری با بیان اینکه مزیت ما در دوران دفاع مقدس مکتبی بود که برگرفته از واقعه عظیم عاشورا و مبانی دینی است، به فرمایشات سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمودند «ما ملت امام حسینیم» اشاره و بیان کرد: ملت غیور ایران بار‌ها و بار‌ها در صحنه‌های مختلف همچون دفاع مقدس و نیز پس از آن نشان داد که در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های مقدس اسلام و نیز پیروی از مکتب حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) تا پای جان ایستاده و از آن دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی‌(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دوران دفاع مقدس فرمودند باید دفاع کنید، افزود: این موضوع بسیار متفاوت و خاص است، مردم به دستور ولی فقیه خود در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های نبرد شتافتند، اما در دیگر کشور‌ها فقط نیرو‌های مسلح در جبهه‌های جنگ حضور می‌یابند.

سردار اشتری با بیان اینکه برخورداری از نعمت ولایت فقیه و هدایت‌های داهیانه ایشان در صحنه‌های مختلف از ویژگی‌های خاص کشور ما به شمار می‌آید، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همین ویژگی‌ها باعث شد در حالی که ما از کمترین تجهیزات و امکانات برخوردار بودیم آن هم در برابر دشمنی کاملا مسلح و تجهیز شده بتوانیم بایستیم و پیروز میدان شویم.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه مدیون روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله دفاع مقدس هستیم، گفت: همزمان با دوران دفاع مقدس، حوادث بسیار تلخ و پیچیده‌ای در کشور داشتیم؛ حوادثی نظیر ترور‌ها در دهه ۶۰ توسط منافقین، ضد انقلابیون و توطئه‌هایی که در اقصی نقاط کشور رخ می‌داد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان بایستی مشکلات اقتصادی را حل کنند، بیان کرد: وجود مشکلات اقتصادی یک بحث است و پیشرفت در عرصه‌های مختلف موضوعی دیگر؛ باید بدانیم هرچقدر از دوران دفاع مقدس، روحیه جهادی و ایثارگرانه رزمندگان اسلام بیشتر الگو گرفته شود به همان میزان نیز از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرایم در جامعه کاسته می‌شود.

سردار اشتری با اشاره به بخشی از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در خصوص تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن، گفت: توجه به تهاجم و شبیخون فرهنگی از هشدار‌های رهبر معظم انقلاب به مسئولان است که امروز شاهد این نفوذ در میان جوانان کشور هستیم، زمانی دشمن در مرز‌ها بود، اما اکنون و به واسطه فضای مجازی به خانه‌های‌مان رخنه کرده است.

فرمانده ناجا یادآور شد: تنها راه برون‌رفت از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و انجام اقدامات پیشگیرانه در این خصوص که وظیفه نیروی انتظامی بوده، تأسی به مکتب امام حسین(ع) در امورات است که امام(ره) و مقام معظم رهبری بر ادامه این راه تأکید دارند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی حافظ جان، مال و ناموس مردم است، گفت: انصافاً پلیس امروز با پلیس قبل از دوران انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، پلیسی که حافظ ارزش‌های اسلامی است و برای دفاع از میهن اسلامی و آرمان‌ها و این ارزش‌های مقدس شهدای زیادی تقدیم کرده است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس، مأموران نیروی انتظامی علاوه بر حضور در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل، در اقصی نقاط کشور با ناامن‌کنندگان مبارزه می‌کردند، اظهار کرد: در آن دوران پلیس حدود ۴۰ گردان داشت؛ هشت هزار و ۵۰۰ نفر از مأموران جان برکف نیروی انتظامی شامل ژاندارمری، کمیته‌های انقلاب اسلامی و... شهید شدند و همچنین حدود ۱۴ هزار جانباز و دو هزار آزاده تقدیم نظام مقدس اسلامی کردند. بعد از دوران دفاع مقدس، باب شهادت در ناجا برای دفاع از امنیت باز است.

سردار اشتری با بیان اینکه امروز پلیس در خدمت مردم، حافظ ارزش‌ها، ملجأ و پناهگاه مردم است، گفت: سبزپوشان نیروی انتظامی از فرزندان شما مردم عزیز هستند به تعبیر مقام معظم رهبری، کسانی که در نیروی انتظامی در حال خدمت هستند، مجاهد فی سبیل الله هستند؛ چون جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله بیش از گذشته خدمتگزار خوبی برای مردم و نیز سرباز خوبی برای ولایت باشیم، اظهار کرد: کشور ما آینده بسیار خوبی دارد و امیدواریم با نصرت الهی و هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری گشایش امورات حاصل شود.

یادآور می‌شود، در این مراسم که با حضور جمعی از روحانیون، مسئولان و معاونان لشکری و کشوری، فعالان فرهنگی و نمازگزاران مسجد جامع غدیرخم برگزار شد از پیشکسوتان ناجا، فعالان عرصه‌های فرهنگی و سبزپوشان نیروی انتظامی با اهدای لوح تقدیر شد؛ همچنین از سوی حجت‌الاسلام سیدجلال مجدهاشمی، امام جماعت مسجد جامع غدیرخم لوح تقدیری به پاس زحمات ارزنده فرمانده نیروی انتظامی به وی اهدا شد.

مهسا اسفندیاری
انتهای پیام
captcha