کمک مؤمنانه آستان قدس رضوی چهارمحال‌وبختیاری / اجرای «طرح نان مهربانی»
کد خبر: 3935021
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

کمک مؤمنانه آستان قدس رضوی چهارمحال‌وبختیاری / اجرای «طرح نان مهربانی»

کارشناس مسئول دبیرخانه آستان قدس رضوی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه تاکنون سه مرحله کمک مؤمنانه از سوی آستان قدس رضوی در استان اجرا شده، گفت: سومین مرحله کمک مؤمنانه از حدود یک‌ماه قبل و تحت عنوان «طرح نان مهربانی» در استان آغاز شده است.

پیام احمدی، کارشناس مسئول دبیرخانه آستان قدس رضوی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه از سال 1395، طرح خادمیاری در کشور و استان چهارمحال‌و‌بختیاری کلید خورد، اظهار کرد: تا پیش از این طرح، فردی که تمایل به ثبت‌ نام برای خادمیاری داشت، به سایت‌های معرفی‌شده توسط آستان قدس رضوی ارجاع و طی فرآیند اداری، شناسایی و از توانایی آنها در این راستا استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه هر فرد دارای استعدادهایی در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: این توان متشکل از تخصص هر فرد، مسائل مالی و ارتباطات وی است، لازم نیست که آن توانایی‌ها صرفا در مشهد هزینه شود و در هر استان به نیت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) نیز می‌توان فعالیت انجام داد.

کارشناس مسئول دبیرخانه آستان قدس رضوی استان، ادامه داد: به پاس زحمات خادمیاران رضوی، فرصتی برای حضور در مشهد به عنوان خادم امام رضا(ع) و ارائه خدمات متنوع در قسمت‌های مختلف حرم فراهم می‌شود.

فعالیت دو هزار خادمیار رضوی در استان

احمدی با بیان اینکه حدود دو هزار خادمیار رسمی در استان فعالیت دارند، گفت: این افراد کانون‌هایی را در محلات و شهرستان‌های مختلف تشکیل داده‌اند که تعداد ۱۹ کانون تخصصی و قریب به ۴۰ کانون عمومی را شامل می‌شود. کانون‌های تخصصی را افرادی با تخصص‌های خاص مانند وکلا، پزشکان و ... تشکیل می‌دهند و هدف کانون‌های عمومی رفع محرومیت‌زدایی، سر زدن به سالمندان و دستگیری از مستمندان است.

کارشناس مسئول دبیرخانه آستان قدس رضوی استان به کمک‌های مؤمنانه آستان قدس رضوی اشاره کرد و توضیح داد: تاکنون سه مرحله کمک مؤمنانه از سوی آستان قدس رضوی در استان پیاده شده است. روند آستان قدس رضوی بدین صورت است که نصف هزینه‌ها را این آستان و مابقی را کمک خیران تامین می‌کند، مرحله نخست در روزهای ابتدایی سال رقم خورد که شامل اطعام کارکنان بیمارستان‌ها و بیماران کرونایی در شهرهای شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان بود.

احمدی به توزیع بسته‌های مواد غذایی در ماه رمضان پرداخت و تصریح کرد: ۵۰۰۰ بسته‌ موادغذایی در میان نیازمندان استان توزیع  شد که برای این اقدام ۵۰۰ میلیون تومان از سوی آستان قدس رضوی و ۵۰۰ میلیون مابقی از سوی آستان قدس رضوی هزینه شد.

وی با بیان اینکه سومین مرحله کمک مؤمنانه از حدود یک‌ماه قبل و تحت عنوان «طرح نان مهربانی» در استان آغاز شده است، اظهار کرد: بسیاری از نیازمندان به نان شب خود محتاج هستند که در این طرح یک کارت عابر بانک برای سرپرست خانوار آماده و تحویل آن خانواده داده می‌شود.

احمدی با بیان اینکه ۴۵۰ هزار تومان در هر کارت و برای هر خانواده واریز شده است، افزود: در سیستم بانکی برای آن کارت امکان برداشت ۵۰۰۰ تومان در روز تعریف شده است و تنها از طریق دستگاه کارتخوان می‌توانند آن پول را برداشت کنند و برای حفظ کرامت انسانی،  مشخصات کارت مددکاری مشخص نیست. تاکنون ۲۵۰ خانوار در این طرح شناسایی شده‌اند که آنها توانایی خرید روزانه تا سقف ۵۰۰۰ تومان نان را دارند.

احمدى با بیان اینکه با افزایش شناسایی خانوارها، خدمات بیشتری نیز برایشان ارائه می‌شود، گفت: با توجه به اقلیم استان و بافت عشایری، دسترسی به نانوایی برای بسیاری از خانواده‌های نیازمند وجود ندارد، بخشى ديگر نيز احتیاج به آرد دارند كه این ایرادات و کم و کاستی‌های طرح باید مرتفع شود.

انتهای پیام
captcha