همکاری چهره‌های دینی روسیه در طرح «در خانه بمانیم»
کد خبر: 3938774
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷

همکاری چهره‌های دینی روسیه در طرح «در خانه بمانیم»

دومین نشست «تجربه‎های فرهنگی و هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا» برگزار و در آن تأکید شد: بعد از کرونا روحانیون یهودی، مسلمان و مسیحی با حضور در برنامه‌های تلویزیونی و شبکه‌های مجازی از مردم دعوت کردند که در خانه بمانند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «الهه کریمی» سخنران دومین نشست مجازی «تجربه‌های فرهنگی و هنری کشورهای مختلف در مواجهه با کرونا» که به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: پوتین به‌تازگی با اعضای شورای فرهنگ به صورت آنلاین دیدار داشت. اعضای شورای فرهنگ پیشنهادات خود را ارائه کردند. در این نشست تصمیم گرفته شد که دولت کمک‎های مالی بیشتری به حوزه فرهنگ داشته باشد. همچنین تأیید شد که کمک‌های مالی به بخش‎های خصوصی در حوزه فرهنگ و هنر نیز اختصاص یابد.

وی افزود: برخی روزهای فرهنگی در تقویم روسیه در پی شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد. رسانه‌ها و سلبریتی‌ها در اوایل کرونا نقش مهمی در آموزش مردم و ترغیب آنها به ماندن در خانه داشتند. بعد از کرونا روحانیون یهودی، مسلمان و مسیحی با حضور در برنامه‌های تلویزیونی و شبکه‌های مجازی از مردم دعوت کردند که در خانه بمانند. روحانیون برای تقویت روحیه بیماران به بیمارستان‎ها رفتند تا در کنار کادر درمان نقش حمایتی داشته باشند. در حقیقت روحانیون برای تقویت روحیه عمومی وارد صحنه شدند. 
 
عضو هیئت علمی گروه مطالعات روسیه دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران دامه داد: بخشی از سیرک‎ها، موزه‌ها و تئاترها در روسیه خصوصی هستند که در پی کرونا آسیب زیادی دیدند. تصویب شد که دولت کمک‌های مالی به این بخش‎ها داشته باشد. دولت تلاش می‎کند که از فرهنگ و هنر حمایت کند. دولت روسیه به فرهنگ اهمیت زیادی می‎دهد.
 
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین هنرها در روسیه تئاتر است، بیان کرد: تئاتر در روسیه اهمیت و طرفداران زیادی دارد و اقشار مختلف مردم مخاطب این هنر هستند. بعد از شیوع کرونا مسئله تعطیلی تئاتر برای روس‎ها ناراحت کننده بود. در یک نظرسنجی که در 30 می صورت گرفت، 30 درصد روس‎ها اعلام کردند که بعد از قرنطینه اولین کاری که می‎کنند، دیدن تئاتر است. تئاتر روسیه در جهان شهرت زیادی دارد. یکی از کارهایی که بعد از شیوع کرونا صورت گرفت، این بود که امکان دسترسی به تئاتر در یوتیوب فراهم شد. در یک ماه 25 میلیون نفر تماشاگر تئاتر بودند و این نشان از علاقه روس‎ها به تئاتر دارد.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه زیان مالی تئاتر در روسیه بعد از کرونا قابل توجه بوده است، افزود: بازگشایی سینما و تئاتر با پروتکل‎های بهداشتی بعد از قرنطینه بهار بود و بلیت تئاتر برای جوانان با تخفیف فروخته شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه موسیقی در روسیه اقدامات جالبی انجام شده است، اظهار کرد: کنسرت آنلاین در شبکه‎های عمومی برگزار می شود. در حوزه موسیقی برخی خوانندگان ابتکارات خاصی برای تشکیل کنسرت داشتند. موزه‎ها در پی کرونا تعطیل شد. موزه پوشکین به عنوان موزه مهم و پر بازدید روسیه امکان بازدید آنلاین و نشست‎های مجازی را فراهم کرد. تعداد مراجعات به سایت موزه 65 درصد افزایش یافته که رقم قابل توجهی است.

انتهای پیام
captcha