نماینده کنگره آمریکا شهادت نوجوان فلسطینی را محکوم کرد
کد خبر: 3939286
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

نماینده کنگره آمریکا شهادت نوجوان فلسطینی را محکوم کرد

بتی مک کالوم، نماینده کنگره آمریکا شهادت نوجوان فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی را محکوم و این جنایت را نتیجه ناگوار اشغالگری توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Middle East Eye، بتی مک کالوم(Betty McCollum)، نماینده دموکرات کنگره آمریکا در بیانیه‌ای شهادت نوجوان فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را قتل عام با حمایت دولتی دانست و آن را محکوم کرد.

مک کالوم با درخواست از دولت آینده جو بایدن،‌ رئیس جمهور منتخب برای تحقیق درباره این رخداد اعلام کرد: این حادثه باید به عنوان نتیجه مستقیم اشغال دائمی نظامی اسرائیل به فلسطین محکوم شود. من از دولت بایدن كه در حال ورود به کاخ سفید است، می‌خواهم كه به‌طور كامل در مورد مردم آمریكا تحقیق کند تا مطمئن شود هیچ كمك نظامی از طریق مالیات‌‌دهندگان آمریکایی به اسرائیل نمی‌شود.

روز جمعه، 14 آذر در تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی فلسطینیان در شهرک مغیر، چندین نفر از جمله علی ایمن ابو علیا، نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این نوجوان فلسطینی مدتی بعد بر اثر شدت خونریزی و جراحات وارده به شهادت رسید.

پیش از این هم نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین با انتشار بیانیه‌ای در حساب توئیتر خود از تل‌آویو خواست که در مورد شهادت علی ابوعلیا، کودک فلسطینی 13 ساله به دست نظامیان اسرائیلی تحقیقات انجام دهد.

در این بیانیه همچنین آمده است، تا کی کودکان فلسطینی باید در نتیجه زورگویی نظامیان اسرائیلی قربانی شوند؟

همچنین نیکلای ملادینوف، هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل شهادت علی ایمن ابو علیا را حادثه‌ای هولناک و غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت: شهادت نوجوان ۱۴ ساله فلسطینی در نزدیکی شهر رام‌الله واقع در کرانه باختری ما را شوکه کرد. وی خواستار انجام تحقیقات فوری و مستقل در مورد این حادثه شد و تأکید کرد که کودکان و نوجوانان به موجب قوانین بین‌الملل از مصونیت برخوردار هستند و باید در برابر خشونت مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha