ثبت 12 هزار گروه جدید در سامانه اطلس جهادی
کد خبر: 3939369
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
سردار زهرایی خبر داد؛

ثبت 12 هزار گروه جدید در سامانه اطلس جهادی

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده است که از این تعداد ۱۲ هزار گروه تازه‌ تأسیس هستند.

به گزارش ایکنا، سردار محمد زهرایی،‌ رئیس سازمان بسیج سازندگی امروز 16 آذرماه، در نشست خبری با خبرنگاران خراسان ‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر در بسیج سازندگی و کل سپاه پاسداران محرومیت‌زدایی نه یک رسالت، که یک مأموریت است.

رئیس بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در حال حاضر محرومیت‌زدایی را به صورت تخصصی پیگیری کرده و با دستگاه‌های اجرایی در این راستا تفاهم‌نامه‌های عملیاتی منعقد می‌کنیم، بیان‌ کرد: اولین پروژه‌های پیگیری شده براساس این مدل را طی هفته بسیج با افتتاح دو هزار و ۸۷۷ پروژه به صورت ویدئو کنفرانسی دنبال کردیم.

زهرایی در معرفی طرح محرومیت‌زدایی مردم پایه گفت: این طرح سه ساله است و جهادگران برای محرومیت زدایی با کمک مردم و خیران در ۱۰ هزار و ۲۳۰ روستا ورود پیدا کرده و پروژه‌هایی عمرانی را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در طرح جامع محرومیت‌زدایی نیز برای بیش از 10 هزار پروژه با دستگاه‌های اجرایی موافقت شده که از این تعداد پروژه تاکنون حدود هشت هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا شده است و باقیمانده آن نیز تا پایان سال اجرا می‌شود، گفت: نزدیک به ۴۳۵ قطب صنایع تبدیلی در کشور وجود دارد که بسیج سازندگی به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در این قطب‌هاست.

وی بیان ‌کرد: برای ۱۶۰ قطب صنایع تبدیلی و تکمیلی برای سه سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سه محصول خراسان‌جنوبی نیز در این برنامه‌ریزی‌ها هستند.

زهرایی از ثبت ۴۲ هزار گروه در سامانه اطلس جهادی خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزار گروه تازه‌ تأسیس هستند. همچنین ۲۳ هزار صندوق در روستاها و مناطق محروم ایجاد شده که یک میلیون و ۱۰۰ هزار عضو دارد و توانسته ۳۸ هزار شغل ایجاد کند. این صندوق‌ها برای پایدار ماندن تبدیل به تعاونی می‌شوند که در این راستا ۴۸۶ تعاونی تشکیل شده است.

وی با اشاره به طرح شهید محسوب کردن جهادگرانی که در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان جان خود را از دست می‌دهند، بیان ‌کرد: امیدواریم این طرح از سوی نمایندگان مجلس تصویب شود و شوقی مضاعف در بین جوانان جهادگر ایجاد کند.

رئیس بسیج سازندگی به تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت بهداشت در پیک اول شیوع کرونا اشاره  و با بیان اینکه در پیک اول ۸۴۰ هزار جهادگر به ضدعفونی ‌کردن سطح شهر، تولید ماسک، کمک به کادر درمانی و حتی تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی انجام داده‌اند، تصریح کرد:‌ در پیک سوم نیز به دنبال قطع زنجیره شیوع کرونا در قالب طرح شهید سردار سلیمانی هستیم که مدت زمان آن چهار ماه است.

انتهای پیام
captcha