اسرائیل فرودگاه قدس را به شهرک صهیونیست‌نشین تبدیل می‌کند
کد خبر: 3940304
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶

اسرائیل فرودگاه قدس را به شهرک صهیونیست‌نشین تبدیل می‌کند

اسرائیل تلاش می‌کند یک شهرک کاملا جدید که بیشتر آن در زمین فرودگاه بین‌المللی قدس است احداث و نفوذ و اشغالگری خود را در این منطقه گسترش دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، فرودگاه بین‌المللی قدس در شمال قدس شرقی اشغالی در سال 1920 در 650 هکتار زمین تأسیس شد و تا سال 1967 یعنی پیش از اشغال اسرائیل به صورت منطقه سیاحتی و تجاری از آن استفاده می‌شد.

کمیته منطقه‌ای اسرائیل طرح ساخت 9 هزار واحد مسکونی وزارت عمران و شهرسازی این کشور در شمال قدس شرقی را تائيد کرد و بدین ترتیب قسمت باقی مانده از زمین فرودگاه بین‌المللی قدس نیز اشغال خواهد شد.

اسرائیل پس از اشغال قدس شرقی نام فرودگاه بین‌المللی‌ قدس را به اتاروت تغییر و آن را به پروازهای داخلی اختصاص داد.

اسرائیل پس از بستن این فرودگاه در سال 2000، از این منطقه به عنوان پایگاه ارتش خود استفاده کرد.

خلیل تفکچی، کارشناس امور شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی به خبرنگار آناتولی گفت: اسرائیل در تلاش است یک شهرک کاملا جدید که بیشتر آن در زمین فرودگاه قدس است، احداث کند.

وی افزود: اسرائیل برای تثبیت و تقویت حضور خود در این سرزمین‌های اشغالی قصد دارد یک شهرک بزرگ مسکونی در قدس شرقی احداث کند. وسعت فرودگاه با زمین‌های اطراف آن حدود 1200 هکتار است و پروژه شهرک‌سازی اسرائیل نیز در منطقه‌ای به وسعت 900 هکتار احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: حذف فرودگاه قدس به این معنی است که اسرائیل تمام فرصت‌های ایجاد پایتخت فلسطین در قدس شرقی را از بین خواهد برد. ساخت این شهرک از سوی اسرائیل همانند دیوارکشی میان قدس و رام‌الله است.

انتهای پیام
captcha