اجرای بسته تحولی «پیوند سواد و زندگی» در کردستان
کد خبر: 3940460
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

اجرای بسته تحولی «پیوند سواد و زندگی» در کردستان

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از اجرای بسته تحولی «پیوند سواد و زندگی» در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: این بسته تحولی در شهرستان‌های سقز، دیواندره، سروآباد، ناحیه یک سنندج و منطقه کلاترزان اجرا می‌شود.

رمضان یوسفی، معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از اجرای بسته تحولی «پیوند سواد و زندگی» در سطح استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: این بسته تحولی در 5 شهرستان سقز، دیواندره، سروآباد، ناحیه یک سنندج و منطقه کلاترزان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی و تشویق سوادآموزان و با شعار «هر سوادآموز یک مهارت» برگزار می‌شود، افزود: ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند عزم همگانی و همراهی دستگاه‌های همکار و متولی است.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه این طرح مصوبه شورای راهبردی نهضت سوادآموزی است، بیان کرد: این طرح به منظور فراهم شدن آموزش‌های سوادآموزان و توانمندسازی آن‌ها در زمینه مهارت‌های زندگی اجتماعی و حقوق شهروندی و حرفه‌ای در قالب گام‌های اجرای بسته در مراکز یادگیری طراحی شده است.

وی اظهار کرد: طرح پیوند سواد و زندگی متناسب با شرایط زندگی اجرا و سوادآموزان ضمن آموزش سواد پایه و حرفه‌آموزی در راستای جهش تولید و اقتصاد خانواده فعالیت می‌کنند. برای اجرای این طرح استفاده از ظرفیت و مشارکت همه دستگاه‌های به خصوص فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رسانه‌ها ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌های زندگی پیش از این نیز در این مراکز آموزش داده می‌شد، یادآور شد: در راستای اجرای این طرح و با مشارکت دستگاه‌های ذیربط این مهارت‌ها به صورت تخصصی‌تر آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha