مسابقات قرآنی در تحول نیروی انتظامی اثرگذار است
کد خبر: 3941495
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
رحمانی:

مسابقات قرآنی در تحول نیروی انتظامی اثرگذار است

داور بیست‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ناجا با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی ناجا می‌تواند در تحول قرآنی مجموعه نیروی انتظامی اثرگذار باشد، گفت: اگر فضای جدید برگزاری مسابقات خوب طراحی و آسیب‌های آن گرفته شود، می‌توانیم در جذب و آینده برنامه قرآنی ناجا شاهد اتفاقات بزرگی باشیم.

به گزارش ایکنا، بیست‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ناجا با هدف نشر و ترویج فرهنگ متعالی قرآن و ایجاد فضای معنوی در نیروی انتظامی از روز ۲۵ آذرماه تا ۲۷ این ماه به‌ صورت غیرحضوری در سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا در حال برگزاری است.

این مسابقات در راستای فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت پلیس در تراز جامعه اسلامی و همچنین نهادینه کردن مؤلفه‌های رفتار حکیمانه پلیس با مردم با بهره‌گیری از تعالیم حیات‌بخش قرآن و عترت، با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان قرآنی ناجا در ۱۰ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، بیست جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء و درک مفاهیم سطح ۱ و ۲ قرآن و اذان بین کارکنان رسمی، همچنین سربازان وظیفه به‌ صورت غیرحضوری برپا شده است.

سعید رحمانی، قاری، کارشناس قرآن و داور این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا؛ در خصوص ارزیابی خود از روند برگزاری این دوره از مسابقات قران ناجا اظهار کرد: دوستان در ناجا با دقت و نگاه خوبی که به مسئله فعالیت‌های قرآنی و مسابقات داشتند، در جذب و ساماندهی نیروهای قرآنی بسیار موفق بوده‌اند و توانستند برخی از چهره‌های قرآنی در عرصه قرائت را به ناجا جذب کنند.

وی با بیان اینکه اینگونه فعالیت‌ها در ناجا می‌تواند در تحول قرآنی مجموعه نیروی انتظامی اثرگذار باشد، گفت: خوشبختانه روند جذب به خوبی انجام شده است و سیاستگذاری برای جذب افراد نیز موفق بوده است. بر همین اساس، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند که بتوانند بر روی سرمایه‌های قرآنی در ناجا کار ویژه انجام شود. همچنین برای آموزش و نحوه حضورشان در فضای مسابقات و موج‌آفرینی که به تبع آن ایجاد خواهد شد، این روند را دنبال خواهند کرد.

وی در خصوص روند برگزاری این دوره از مسابقات قرانی ناجا اظهار کرد: به دلیل اینکه امروز روند مسابقات اینترنتی، مجازی و در قالب سامانه‌های مختلف انجام می‌گیرد، دوستانی که شیوه‌‌های جدید را مورد آزمون و خطا قرار می‌دهند، باید در همه مسائل چه از لحاظ خواندن و چه از لحاظ داوری بر روی آنها کار جدید و تحول صورت گیرد.

کارشناس قرآنی کشور با تأکید بر اینکه در این دوره از مسابقات، برخی اوقات نکاتی را می‌بینیم که جای کار بیشتری دارد و ممکن است آسیب‌هایی هم داشته باشد، گفت: در کنار آن نقاط قوتی را هم شاهد هستیم. در گذشته همه فضاها حضوری و چهره به چهره بود، اما امروز فضاها تغییر کرده است و می‌طلبد که متناسب با فضای جدید، طراحی جدیدی هم داشته باشیم. لذا به نظر می‌رسد که در این عرصه جای کار بیشتری وجود دارد. البته نه تنها در سطح مسابقات قرآن ناجا، بلکه در همه مسابقات قرآن کشور از جمله مسابقات اوقاف هم جای کار بیشتر و فعالیت بهتری را در این عرصه داریم.

رحمانی در خصوص کیفیت متسابقان در این دوره هم گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره نسبت به سال‌های قبل باتوجه به اینکه فضای تلاوت مجازی شده است، نسبت به سال‌های گذشته تا حدودی فاصله دارند و آن هم به علت عدم حضور در صحنه حقیقی است. اما اگر این فضای جدید خوب طراحی شود و آسیب‌های آن هم گرفته شود، می‌توانیم در جذب و آینده برنامه قرآنی ناجا شاهد اتفاقات بزرگی باشیم.

داور این دوره از مسابقات قرآنی ناجا در پایان گفت: امیدواریم که مسابقات قرآنی در ناجا، سازمان‌ها و به طور کامل‌تر آن در سازمان اوقاف، قطعه‌های پازلی را تشکیل دهند که نهایتاً از جزایر متفرقه و پراکنده خارج شوند و به پیکره یک بدنه واحد برسند که هدف اصلی آن ارتقای سطح قرآنی کشور باشد.

یادآور می‌شود، مسابقات استانی قرآن کریم ناجا در ۳۷ رده استانی و رده‌های بلافصل ناجا در سال جاری برگزار شده است که بیش از شش هزار نفر در مسابقات شرکت داشته‌اند و نخبگان و برگزیدگان به مسابقات سراسری راه یافته‌اند و طی سه روز با هم رقابت می‌کنند. نفرات برتر به مسابقات سراسری قرآن نیرو‌های مسلح که سال آینده برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha