تربیت پژوهشگر و ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی، رسالت اصلی این معاونت است
کد خبر: 3941568
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی؛

تربیت پژوهشگر و ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی، رسالت اصلی این معاونت است

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی از ثبت نام ۵۳۸ نفر از دانش‌پژوهان المصطفی در سامانه پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی خبر داد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی میرعلی، دانشیار علوم سیاسی و معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی وابسته به جامعةالمصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگاران تربیت پژوهشگر و ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی، دانش‌پژوهان را رسالت اصلی این معاونت توصیف کرد و افزود: هفته پژوهش فرصتی برای بازنگری عملکرد‌ها و توجه بخشی به ملاک‌های رسیدن به اهداف پژوهشی است و در همین رابطه یافتن راه‌ها و زمینه سازی برای تحقق و استمرار حیات طیبه انسان مهمترین هدف پژوهش و فعالیت‌های علمی به شمار می‌رود.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی مجتمع امین جامعه المصطفی بر اهمیت یافتن مبانی، اصول، اهداف راهبردها، راهکار‌ها و ابزار‌ها برای نیل و دستیابی به هدف مقدس حیات طیبه اشاره کرد و گفت: مسئله‌ای که این روز‌ها نباید فراموش کرد، وحدت حوزه و دانشگاه است، این وحدت زمینه‌ساز تحقق هدف والایی است که انسان می‌تواند به سرمنزل مقصود رهنمون سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر پایه حیات طیبه نگاشته شده است، افزود: تحقق حیات طیبه مهمترین رسالت جامعةالمصطفی و به تبع آن مجتمع آموزش عالی علوم انسانی است که در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و تربیتی جلوه‌گری می‌کند. رشته‌ها، نشریات و فصل‌نامه‌های علوم انسانی این مجتمع آراسته به پیشوند معارف اسلامی است، با توجه به اهمیت تحقق حیات طیبه انسان، این مهم در تنظیم و تدوین رشته‌های علمی این مجتمع آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعلی اظهارکرد: تربیت پژوهشگر و ساماندهی فعالیت‌های پژوهشی دانش‌پژوهان از دیگر رسالت اصلی معاونت پزوهش مجتمع آموزش عالی علوم انسانی است.

دانشیار علوم سیاسی، بر یادآوری اصول و اهداف پژوهش تأکید کرد و ادامه داد: هفته پژوهش فرصتی برای بازنگری عملکرد‌ها و توجه بخشی به ملاک‌های رسیدن به اهداف پژوهشی است، یافتن راه‌ها و زمینه‌سازی برای تحقق و استمرار حیات طیبه انسان مهمترین هدف پژوهش و فعالیت‌های علمی به شمار می‌رود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: کتاب‌های «تفسیر تربیتی سوره لقمان»، «جامعه‌پردازی درآمدی بر نظام هنجاری اسلام» و «شرح قانون اجرائات جزایی افغانستان» از جمله آثار جدیدی است که از سوی جمعی از اساتید و دانش‌پژوهان مجتمع به زیور تبع آراسته شده است.

وی به برگزاری کرسی‌های ترویجی و نظریه‌پردازی اشاره کرد و گفت: انجمن‌های علمی مجتمع آموزش عالی علوم انسانی ۱۰ مجله تخصصی را ناظر به اهداف، رسالت‌ها و وظایف پژوهشی ارائه می‌کند.

حجت‌الاسلام میرعلی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ کارگاه تخصصی و دانش‌افزایی برگزار شده است، گفت: مجتمع آموزش عالی علوم انسانی ۴۳ نشست علمی با همکاری گروه‌ها و انجمن‌های علمی برگزار کرده است و یافته‌های همایش ملی «ظرفیت‌های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب» با مشارکت ۲۸ مرکز حوزوی و دانشگاهی دستاورد‌های علمی به ارمغان آورد بطوریکه ۶۵ درصد مقالات ناظر بر علوم اجتماعی بود.

انتهای پیام
captcha