معرفت قرآنی؛‌ لازمه پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب / سازماندهی ۹۰ هزار حافظ قرآن در ناجا
کد خبر: 3941656
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
سردار بهرامی:

معرفت قرآنی؛‌ لازمه پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب / سازماندهی ۹۰ هزار حافظ قرآن در ناجا

معاون تبلیغات سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در برنامه‌های قرآنی پیشتاز است، اظهار کرد: امروز ۹۰ هزار حافظ قرآن کریم و صد‌ها متخصص قرآن داریم که همگی در نیروی انتظامی سازماندهی شده‌اند. اگر قرار باشد نیروی انتظامی به پاسداری ارزش‌های اسلامی و انقلاب اقدام کند باید داری معرفت و بصیرت قرآنی باشد.

مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره سراسری قرآن کریم نیرو‌های انتظامی جمهوری اسلامی ایران ویژه کارکنان پایور و وظیفهبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره سراسری قرآن کریم نیرو‌های انتظامی جمهوری اسلامی ایران ویژه کارکنان پایور و وظیفه صبح امروز، پنجشنبه، ۲۷ آذرماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا؛ سردار بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی این سازمان؛ عباس سلیمی، خادم‌القرآن و معاون فرهنگی آستان عبدالعظیم حسنی(ع)؛ محمدرضا پورمعین، خادم‌القرآن؛ سردار پورمنصور، معاون حفاظت و اطلاعات ناجا؛ سردار ایرجی، معاون تبلیغات و روابط عمومی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا و فرماندهان و جمعی از از رؤسای عقیدتی و سیاسی ناجا و همچنین همسر و فرزندان شهید کرم‌پور، «شهید ضابط قضایی»، در سالن پیامبر اعظم(ص) سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا برگزار شد.

این برنامه با تلاوت بخش‌های از قرآن با اجرای معین رنجبر، دانشجوی دانشگاه پلیس و از نخبگان قرآنی، آغاز شد و در ادامه سردار محمد بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا، با ارائه گزارشی از این دوره مسابقات پرداخت و گفت: افتخار پیدا کردیم که این دوره از مسابقات قرآن کریم را برگزار کنیم. امروز در آیین اختتامیه آن قرار داریم. مسابقات در فضای خوب و با نظم و انضباط کامل برگزار شد.

شرکت بیش از ۲۰ هزار نفر در این مسابقات قرآن

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات از رشد کمی و کیفی خوبی برگزار شد، افزود: بیش از ۲۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند که فینال آن در خدمت ۵۰۰ نفر از متسابقین از سراسر کشور بودیم؛ کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات مورد رضایت داوران گرامی و خود متسابقین بود و امیدواریم همه این برنامه‌ها به نهادینه‌سازی تعالیم حیات‌بخش قرآن کریم در نیروی انتظامی کمک کند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی و سیاسی ناجا با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی امروز در همه عرصه‌ها می‌درخشد و آن هم به برکت فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و مذهبی ذیل قرآن است، گفت: اگر قرار باشد نیروی انتظامی به پاسداری ارزش‌های اسلامی و انقلاب اقدام کند باید داری معرفت و بصیرت قرآنی باشد و چه بصیرتی بالاتر از قرآن که یکی از نام‌های قرآن هم بصائر است.

قرآن؛ نامه محبوب در اندیشه امام

بهرامی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) در خصوص جایگاه اهمیت و پرداختن به قرآن کریم در صحیفه خود به فرزندشان می‌فرماید: «فرزندم! با قرآن این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو، اگرچه با قرائت آن؛ و راهی از آن به سوی محبوب باز کن و تصور نکن که قرائت بدون معرفت اثری ندارد که این وسوسه شیطان است. آخر، این کتاب از طرف محبوب است، برای تو و برای همه کس، و نامه محبوب، محبوب است؛ اگرچه عاشق و محب مفاد آن را نداند و با این انگیزه حب محبوب که کمال مطلوب است به سراغت آید و شاید دستت گیرد. ما اگر در تمام لحظات عمر به شکرانه این که قرآن کتاب ماست به سجده رویم از عهده برنیامده‌ایم.» لذا خدا را شکر می‌کنیم که در نظام ولایی بسط‌دهنده فرهنگ قرآن باشیم.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی پیشتاز است، اظهار کرد: امروز ۹۰ هزار حافظ قرآن کریم و صد‌ها متخصص قرآن در حوزه قرآنی داریم که همگی در نیروی انتظامی سازماندهی شده است. امروز از توانمندی این عزیزان در حوزه کار‌های فرهنگی و هنری استفاده می‌کنیم و معتقدیم که ناجا و پلیس بیشتر به این برنامه‌ها نیاز دارد و هرمقدار که این فعالیت‌ها را انجام دهیم باز هم به آن‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام
captcha