رایحه خوش حرکت انقلابی از نهضت سوادآموزی استشمام می‌شود
کد خبر: 3943217
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش:

رایحه خوش حرکت انقلابی از نهضت سوادآموزی استشمام می‌شود

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: با گذشت چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی و تأسیس نهضت سوادآموزی، امروز رایحه خوش حرکت انقلابی از این شجره طیبه استشمام می‌شود.

رایحه خوش حرکت انقلابی از نهضت سوادآموزی استشمام می‌شودبه گزارش ایکنا، علیرضا حاجیان زاده، مشاورعالی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی در نشست مجازی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ضمن تبریک سالروز نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی در دیماه ۱۳۵۷ این نهاد را یکی از مقدس‌ترین نهاد‌های نظام اسلامی دانست که مبتکر آن نفس قدسی امام خمینی است.

وی گفت: جدای از چارچوب‌های سازمانی و ماموریت‌های جاری نهضت سواد آموزی وقتی از آن سخن به میان می‌آید، به یاد نفس مسیحایی رهبر کبیرانقلاب اسلامی می‌افتیم که این نهاد را در میان دیگرسازمان‌ها مقدس ترکرده است و به نوعی رایحه خوش جهاد علمی و حرکت انقلابی از آن استشمام می‌شود.

مشاورعالی وزیر با یاد آوری جمله ماندگار امام خمینی که فرمودند؛ «ایران را مدرسه کنیم» افزود: در واقع روح بسیج عمومی برای به دست آوردن یک دستاورد مهم و حیاتی تحت عنوان ریشه کنی بیسوادی از این کلام گهربار امام خمینی برداشت می‌شود که دیگر ارگان‌ها را نیز به جهد و کوشش برای رسیدن به اهداف خود می‌کند و بر این اساس جریان سواد آموزی از مساجد تا پایگاه‌های بسیج و حتی نماز های جمعه سراسر کشور در بر گرفت.

روح عبادی در عملکرد در فعالیت‌های نهضت

دبیر ستاد همکاریها، دیگر ویژگی نهضت سواد آموزی را روح عبادی در عملکرد آن دانست و اظهارکرد: این اقدام مبارک به نوعی عبادی بودن فعالیت در آن را به منصه ظهور رساند، زیرا وقتی کاری عام‌المنفعه برای رضای خدا انجام می‌شود، صدقه جاریه محسوب می‌گردد که نسل به نسل ادامه دارد و در حقیقت بیش از چهل سال است که یک فعالیت عبادی، جاری و ساری است و روح لطیف امام خمینی از برکات این صدقه جاریه بهره‌مند است.

نهضت سواد آموزی و تمدن سازی

مشاورعالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌ها در ادامه دیگر ویژگی نهضت سواد آموزی را تمدن سازی دانست و بیان کرد: با این ابتکار امام راحل در واقع سنت حسنه سواد آموزی شکل گرفت که بیسوادان را از جهل و نادانی به علم و دانایی سوق دهد تا پایه‌های تمدن سازی بیش از گذشته مستحکم شود، زیرا سواد آموزی صدقه جاریه ای است که موجب رشد و نمو فرهنگ جامعه و در نهایت تمدن سازی می‌گردد.

حاجیان زاده در ادامه با اشاره به نقش یاد گیری در اصلاح سبک زندگی گفت: نهضت سواد آموزی پس از تسلط جامعه هدف خود به خواندن و نوشتن می‌تواند به عنوان مکمل‌های ماموریت خود، مهارت‌های زندگی را نیز به آنان بیاموزد، زیرا نگاه نظام اسلامی علاوه بر آموزش، تربیت نیز است و با این نگاه توحیدی همه درس‌های نهضت می‌تواند ترویج مکارم اخلاقی را به دنبال داشته باشد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت:هفتم دی ماه، چهل و یکمین سالروز تاسیس نهاد مقدس نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۵۸به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمه الله علیه می‌باشد.

وی اظهار کرد: برای ما قمی‌ها افتخار است که محل صدور فرمان مبارک و تاریخی حضرت امام خمینی برای تشکیل نهضت سوادآموزی شهر مقدس قم می‌باشد و شکراین برگ زرین را باید با کار شبانه روزی و مدیریت جهادی و روحیه بسیجی نشان دهیم و در تمام زمینه‌ها و عرصه‎ها برای قوی شدن، الگو و پیشگام باشیم.

معاون سوادآموزی قم خواستار همکاری ستاد همکاری‌ها با معاونت نهضت سواد آموزی به منظور استفاده از روحانیون طرح امین و نیز سرباز معلم‌های مامور از طرف ستاد برای کمک به این معاونت در جهت ریشه کنی بیسوادی شد.

حجت‌الاسلام قاسمی نیا آمار رشد سواد در استان بعد از انقلاب را در سطوح و اقشار مختلف مردم خیره کننده عنوان کرد و افزود: این موفقیت را مدیون رشادت‌های سربازان امام خمینی و مقام معظم رهبری در طول این مدت است.

انتهای پیام
captcha