زندگی من و همسرم با جهاددانشگاهی عجیبن شده بود
کد خبر: 3944062
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
همسر سیدمصطفی فاطمی:

زندگی من و همسرم با جهاددانشگاهی عجیبن شده بود

همسر مرحوم جهادگر سیدمصطفی فاطمی و مدیر مرکز دندانپزشکی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در طول دوران زندگی با همسرم همیشه موضوع اصلی جهاد بود و زندگی ما با جهاددانشگاهی عجیبن شده بود، گفت: گاهی می‌بینیم که برخی افراد ادعایشان بیش از عملشان است، اما این مسئله در شخصیت و منش دکتر فاطمی بالعکس بود، ایشان تمایل نداشت نامش در جایی مطرح باشد و علاقه داشت بدون ادعا کار کند.

زندگی من و همسرم با جهاددانشگاهی عجیبن شده بود

به گزارش ایکنا، روز جمعه، پنجم دی‌ماه در منطقه قلعه دختر آهار شاهد ریزش بهمن بودیم و متأسفانه یکی از کوهنوردان زیر بهمن محبوس شده و جان خود را از دست داد. دکتر مصطفی فاطمی، عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی تنها کوهنورد از تیم ۲۱ نفره بود که گرفتار بهمن شد و جان خود را از دست داد. پیکر این جهادگر روز ششم دی‌ماه از سوی تیم‌های امداد و نجات کشف شده و به پایین کوه انتقال داده شد.

پیکر دکتر سیدمصطفی فاطمی پس از تشییع، در خانه ابدی آرام گرفت. همچنین، با وصیت آن مرحوم و موافقت اعضای خانواده، با توجه به اینکه ایشان کارت پیوند اعضا داشت، اعضایی از بدن وی که قابلیت پیوند داشتند، اهدا شد تا جان بیماران دیگری نجات پیدا کند.

مرحوم دکتر فاطمی، دندان‌پزشک و متخصص مواد دندانی و عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی بود که مدتی نیز ریاست جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران را بر عهده داشت. آن مرحوم در اوایل دهه ۸۰ شمسی مسئولیت سردبیری ایسنا را برعهده داشت و طی سال‌های اخیر نیز با عضویت در باشگاه کوهنوردی تهران، صعود‌های فراوانی انجام داده بود. وی در صخره‌نوردی و اسکی نیز فعالیت داشت.


       بیشتر بخوانید:

‌بتول کریمی، همسر مرحوم جهادگر سیدمصطفی فاطمی که خود مدیر مرکز دندانپزشکی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران است، در گفت‌وگویی کوتاه با ایکنا، درباره شخصیت این جهادگر و مشی جهادی همسر خود اظهار کرد: آقای دکتر فاطمی از سال ۷۲ و در دوران دانشجویی و به واسطه آشنایی با آقای فاتح از پایه‌گذاران سازمان دانشجویان وارد جهاددانشگاهی و مشغول فعالیت و خدمت در این نهاد شدند. دو سال بعد از این زمان و در سال ۷۴ ازدواج کردیم و من همیشه می‌دیدم که در طول دوران زندگی‌مان همیشه حرف جهاد بود و زندگی ما با جهاددانشگاهی عجیبن شده بود.

همسر مرحوم جهادگر دکتر فاطمی درباره شخصیت و منش رفتاری دکتر فاطمی ادامه داد: ایشان انسانی بسیار پرتلاش و از هوش بسیار بالایی برخوردار بودند، به نحوی که هر کاری به ایشان واگذار می‌شد چه در جهاددانشگاهی و بعدتر که عضو هیئت علمی دانشگاه شدند، به بهترین شکل ممکن انجام می‌دادند. در دانشگاه هم می‌دیدم که با دلسوزی کار و امور تحصیلی دانشجویان را پیگیری می‌کردند و از هیچ کمک و یاری علمی به دانشجویان دریغ نمی‌کردند، حتی خاطرم است به ایشان می‌گفتم فلان دانشجو با استاد دیگری پروژه دارد و ایشان در جواب من می‌گفتند من در حد توانم به دانشجویان کمک می‌کنم.
 
کریمی همچنین گفت: دکتر فاطمی در هر کاری و هر حوزه‎ای به ویژه رشته خودشان که دندانپزشکی بود، کاملاً با تمرکز و جدی پای کار بودند، طوری که همه کار‌های دندانپزشکی مراجعان را انجام می‌دادند و یا در مشورت گرفتن متخصصان از ایشان و راهنمایی‌های علمی، با فروتنی، مهربانی و دلسوزی آن‌چه در اختیار داشتند را در طبق اخلاص به آن‌ها نیز منتقل می‌کردند. دکتر فاطمی در کنار همه این فعالیت‌ها و تلاش‌های مستمر، انسان دست به خیری بودند، من ندیدم که کسی یا جایی کمک مالی بخواهد و ایشان رد کنند.

مدیر مرکز دندانپزشکی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: تلاشم این است که با یاری خدا بتوانم دو فرزندم را مانند پدرشان تربیت کنم و در آینده افتخار کنم و بگویم فرزندانم مانند پدرشان هستند و افرادی متخصص، با وجدان، خیّر و دلسوز هستند.

همسر مرحوم فاطمی در پایان گفت: در هر زمینه‌ای چه علمی، عاطفی، اجتماعی و حتی مسائل سیاسی، آقای فاطمی حرف برای گفتن داشت و اهل مطالعه بودند و بدون ادعا سخن می‌گفتند و دیگران را راهنمایی می‌کردند. در کار و میان افراد گاهی می‌بینیم که برخی افراد ادعایشان بیش از عملشان است، اما این مسئله در شخصیت و منش دکتر فاطمی بالعکس بود، آن‌چنان که می‌دیدم ایشان تمایل نداشت نامش در جایی مطرح باشد و علاقه داشت بدون ادعا کار کند و فقط این را مدنظر قرار می‌داد که کار به بهترین نحو انجام شود.
انتهای پیام
captcha