آیت‌الله مصباح یزدی بزرگمرد میدان مجاهدت‌های خاموش بود
کد خبر: 3945072
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

آیت‌الله مصباح یزدی بزرگمرد میدان مجاهدت‌های خاموش بود

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری با تسلیت ارتحال فقیه و فیلسوف و مفسر عالیقدر آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی، بیان کرد: آن عالم ربانی، بزرگمرد میدان مجاهدت‌های خاموش در تربیت نیرو و ترویج معارف الهی در سال‌های قبل از انقلاب بود و پس از انقلاب نیز عرصه تربیت و تعلیم و تحقیق را رسالت اصلی خود دانست و‌ تا آخرین روزهای عمر بابرکتش، لحظه‌ای از پای ننشست. ‌

به گزارش ایکنا، متن پیام تسلیت حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جوادحاج علی‌اکبری به مناسبت ارتحال عالم متفکر و انقلابی، فقیه و فیلسوف و مفسر عالیقدر حضرت آیت ‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی(رضوان الله تعالی علیه) به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

روح بلند عالم متفکر و انقلابی، فقیه و فیلسوف و مفسر عالیقدر حضرت آیت ‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست و به جوار ارواح پاک عالمان و شهیدان، شتافت.

ایشان در طول بیش از شصت سال حیات پربرکت علمی و تحقیقی و سلوکی و تربیتی خود، مانند چشمه جوشان علم و معرفت و اخلاق جوشید و جان مشتاقان را سیراب کرد.

آن عالم ربانی، بزرگمرد میدان مجاهدت‌های خاموش در تربیت نیرو و ترویج معارف الهی در سال‌های قبل از انقلاب در مبارزه با طاغوت و الحاد و انحراف بود. ‌در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم ایفای نقش مؤثر در جامعه مدرسین و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دفتر وحدت حوزه و دانشگاه و مجلس معظم خبرگان؛ عرصه تربیت و تعلیم و تحقیق را رسالت اصلی خود دانست و‌ تا آخرین روزهای عمر بابرکتش، لحظه‌ای از پای ننشست.

نسل‌هایی از جوانان گذشته و اکنون ایران اسلامی، مدیون و‌ وامدار آثار تالیفی و جهاد تربیتی او هستند.

آن تربیت‌یافته مکتب امام راحل(ره) و علامه طباطبایی ‌و خوشه‌چین خرمن فیض آیت‌الله العظمی بهجت، از روحی مصفا و جانی مهذب و تواضعی سرشار و لسانی نافذ و قلمی روان برخوردار بود. از رهگذر آثار قلم و بیان سازنده او، هزاران جان شیفته از طلاب و دانشجویان و فضلا بهره‌ها برده و خواهند برد. نگاه عمیق و بصیرت نافذش در تشخیص خطوط و جریان‌های انحرافی، صراحت و شجاعت و صلابت مثال زدنی‌اش ایشان را آماج حملات مسموم دشمنان و منحرفان قرار داده بود.

آثار تألیفی ایشان در عرصه معارف قرآنی و حدیثی و فلسفی و ‌حکمی و اخلاقی هرکدام چشمه جوشان هدایتند که در خلأ وجود آن بزرگمرد جان‌‌های مشتاق را رهنمون خواهند بود. شاگردان و تربیت‌شدگان ایشان در حوزه علمیه خصوصا در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و نیز مستفیدان ایشان درمجامع دانشگاهی، بحمدالله منشأ آثار و برکات زیادی هستند.

سرانجام آن عالم خدمتگزار و بصیر پس از عمری تلاش و مجاهدت انقلابی درخدمت به اسلام و تشیع و حوزه های علمیه و انقلاب و نظام اسلامی، در ایامی که منور به ذکر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است و در شبی که معطر به عطر شهادت سردار دلها است، به لقاءالله پیوست.

اینجانب با قلبی آکنده از اندوه و غم، فقدان غمبار علامه بزرگوار آیت الله مصباح یزدی را از لسان اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها و امامان محترم جمعه سراسر کشور، به محضر حضرت ولیعصر ارواحنافداه، رهبر حکیم انقلاب، حوزه مقدسه علمیه قم و شاگردان و مستفیدان و علاقمندان و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت و تعزیت می‌گویم و علو درجات آن روح پاک و صبر و اجر را برای بازماندگان و علاقمندان ایشان تمنا می‌کنم.

محمدجواد حاج علی اکبری

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

انتهای پیام
captcha