اجرای طرح خادمیاران رضوی در البرز زیر نظر اتحادیه‌ تشکل‌های قرآنی استان
کد خبر: 3946185
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

اجرای طرح خادمیاران رضوی در البرز زیر نظر اتحادیه‌ تشکل‌های قرآنی استان

مدیر عامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت البرز از اجرای طرح خادمیاران رضوی در این استان زیر نظر این اتحادیه خبر داد.

حسین قضاتلو، مدیر عامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا، از اجرای طرح خادمیاران رضوی در این استان زیر نظر این اتحادیه خبر داد و گفت: نشست هم‌اندیشی قرآنی را با این افراد برگزار کرده‌ایم تا تصمیم‌گیری شود که در خصوص قرآن چه کاری می‌توانند انجام دهند تا ضعف‌ها را تبدیل به قوت کنیم و قوت‌ها را نیز افزایش دهیم.

وی افزود: 10 کمیته شامل کمیته‌های تحقیق، پژوهش، نیروی انسانی، تبلیغات، روابط عمومی و ... در نظر گرفته‌ایم و کارها برای خادمیاران قرآنی تقسیم‌بندی شده است. این افراد در ماه باید 24 ساعت برای ما کار کنند و به ازای آن می‌توانند 12 ساعت در حرم امام رضا(ع) شیفت داشته باشند. ما برای 24 ساعت آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم، البته 24 ساعت در ایام کرونا به 20 ساعت کاهش پیدا کرده است.

قضاتلو با بیان اینکه در استان البرز 511 خادمیار قرآنی داریم، بیان کرد: از این تعداد، 243 نفر فعال هستند و مابقی نیمه فعالند، برخی از آن‌ها نیز دوره حرم‌شناسی را طی نکرده‌اند، حدود 300 نفر نیز به تازگی ثبت نام کرده‌اند و در نوبت هستند تا در فهرست خادمیاران قرار بگیرند.

مدیر عامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان البرز اظهار کرد: از طریق برنامه خادمیاران چهار برنامه در دست اجرا در فضای مجازی داریم که شامل مهدالرضا، شباب‌الرضا، شکوه تلاوت و تحفیظ قرآن هستند. این چهار طرح را از طریق آستان قدس رضوی پیگیری می‌کنیم، یکسری مبالغ را شرکت‌کنندگان باید پرداخت کنند و مابقی هزینه‌ها را نیز آستان قدس رضوی متقبل می‌شود.

وی به توضیح طرح‌های مورد اشاره پرداخت و بیان کرد: مهدالرضا طرحی است از کتاب آقای محسنی، افراد 240 هزار تومان برای ثبت نام در این طرح پرداخت می‌کنند، یک هفته آموزش می‌بینند، وقتی به آن مسلط شدند، مربی مهدالرضا می‌شوند. این طرح برای کودکان زیر 6 سال است. طرح بعدی شباب‌الرضا است که برای کودکان 8 تا 14 سال است، 53 تا 60 هزار تومان هزینه ثبت نام است که صرف مربی و فضای مجازی می‌شود، بعد از ثبت نام وارد این طرح می‌شوند، اولین مربی از استان انتخاب می‌شود و مربی‌های بعدی از آستان قدس رضوی تعیین می‌شوند، تاکنون 40 نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

قضاتلو گفت: طرح بعدی، طرح تحفیظ است، هر قرآن‌آموزی در ابتدای این طرح، 20 هزار تومان برای ثبت نام پرداخت می‌کند و بعد از آن هر جزئی را که حفظ کرد 10 هزار تومان به مربی و 10 هزار تومان نیز به مؤسسه پاداش داده می‌شود، خود این فرد نیز برای ادامه حفظ باید 50 هزار تومان هزینه پرداخت کند، هر جزئی را که حفظ کند یک برگه دریافت می‌کند و به ازای هر برگه 10 هزار تومان از بودجه‌ای که باید پرداخت کند کاسته می‌شود، در طول ترم اگر 3 برگه به ارزش 10 هزار تومان بگیرد فقط 20 هزار تومان باید برای ثبت نام ترم بعد پرداخت کند.

انتهای پیام
captcha